۱۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی قابل مشاهده است

شهرضا - رییس اداره بهزیستی شهرضا گفت: تنها ۱۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی بروز پیدا می‌کند و در ۹۰ درصد موارد از این آسیب‌ها هرگز در ظاهر قابل مشاهده نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید علی موسوی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی رفتارهایی خلاف ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی است و فرد را در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی دچا مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی اجتماعی با هدف شناخت علمی پدیده‌ها و درمان آن‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: تداوم درمان و پیشگیری از وقوع انحرافات، از دیگر اهداف اینگونه فعالیت‌های علمی است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه همواره حدود ۱۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی بروز پیدا کرده و قابل مشاهده است، تأکید کرد: بقیه آسیب‌ها به صورت پنهان باقی می‌ماند به همین دلیل فرایند شناخت و درمان آن‌ها همواره با مشکلاتی مواجه است.

موسوی با بیان اینکه توزیع مناسب قدرت و قانونمندی و توجه به نیازهای واقعی افراد از مهم ترین ویژگی‌های خانواده‌های موفق است، اظهار کرد: توجه به آموزش، ارتباط خوب بین اعضای خانواده و توجه به آموزش، از دیگر ویژگی‌های اینگونه خانواده‌ها است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به آموزش کارآمد به عنوان مهم ترین رکن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: تا پایان سال گذشته ۲۶۰۴۸ نفر ساعت آموزش در شهرستان شهرضا برگزار شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به پذیرش ۱۳۵۷ نفر در مراکز ترک اعتیاد این شهرستان تا پایان سال گذشته، اظهار کرد: ۱۰۷ نفر از این افراد در طرح آرامش نوروزی دستگیر شده‌اند.

موسوی با تأکید بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد، تصریح کرد: این مسئله مهم ترین اقدام برای جامعه پذیر کردن و بازگشت آنان به جامعه است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۵۳ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

کد خبر 346156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.