مترو ۴۶ میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: وضعیت مالی در قطار شهری اصفهان در حال حاضر اسف بار است و ۴۶ میلیارد تومان بدهی ثبت شده داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه دو فوریتی در خصوص تخصیص بخشی از اعتبار خط دو مترو به خط یک اولین بند مورد بررسی در سی وهفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان بود.

محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه وضعیت مترو اسف بار است و ۴۶ میلیارد تومان بدهی ثبت شده داریم، اظهار کرد: در این زمینه درخواست داریم شورای شهر با دریافت تسهیلات برای بهره برداری کامل خط یک موافقت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون در خط یک مترو اصفهان بیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل نهایی این خط به ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان در خصوص خط دو مترو اصفهان نیز اضافه کرد: برای این خط ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و در بحث تجهیزات نیز ۶۰۰ میلیون یورو برآور هزینه شده است که بخشی از آن ناوگان است.

وی با بیان اینکه طبق زمان‌بندی صورت گرفته خط دو مترو باید تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد، گفت: برای این امر در حال حاضر مشکل مالی نداریم و مشکل مالی مترو بیشتر در حوزه تامین منابع برای بهره‌برداری کامل از خط یک مترو است.

بنکدار با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط دو مترو در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری از این خط با روند خوبی در حال پیشرفت است.

خط دو مترو مشکل مالی ندارد

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اوراق مشارکت فروخته شده در سال گذشته وام  بانک شهر برای احداث خط دو مترو است، اظهار کرد: برای خط دومترو مشکل مالی نداریم و نیازمند همکاری شورای شهر برای حل مشکلات خط یک مترو هستیم.

وی تاکید کرد: ضروری است که وام‌های در نظر گرفته برای مترو عام شود و تعیین نشود که برای کدام خط است.

معاون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه در حال حاضر برای وارد کردن واگن‌ها به کشور نیازمند ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت هزینههای گمرک هستیم، افزود: هر چه این واگن‌ها در گمرک بماند هزینه‌های بیشتری به ما تحمیل میشود.

عباسعلی جوادی، رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تجهیزات قطار شهری در تهعدات دولت است، گفت: این مبلغ باید از محل سهمیه دولت پرداخت شود.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر خواستار شفاف‌سازی در حوزه میزان اعتبارات هزینه شده و میزان اعتبارات مورد نیاز مترو شد و گفت: شفاف‌سازی به ادامه تصمیم‌گیریهای شورای شهر کمک می‌کند.

شیرین طغیانی نیز در این باره با بیان اینکه ضروری است که سهم هر خط در این زمینه مشخص شود، گفت: باید مشخص شود که چقدر از این وام در خط یک و چه میزان در خط دو هزینه شود.

به گزارش ایمنا، لایحه دو فوریتی تخصیص بخشی از اعتبار خط دو مترو به خط یک با ۱۱ رای موافق و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

کد خبر 346130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.