بیابان از آنچه فکر می‌کنید به اصفهان نزدیک‌تر است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان اصفهان به مقابله با بیابان‌زایی گفت: بیایان از آنچه فکر می‌کنید به اصفهان نزدیک‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک عید فطر و پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در نخستین بازی در جام جهانی اظهار کرد: آرزو داریم ملت ایران در همه صحنه‌های علمی، ورزشی، اقتصادی و ... که میدان رقابت و تلاش است، پیروز و موفق باشند.

وی با اشاره به واکنش‌های مردم ایران پس از پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مقابل مراکش اظهار کرد: وحدت مردم در جشن پیروزی تیم ملی زبانزد بود و مسئولان باید این حرکت را سرمشقی برای فعالیت‌های خود قرار دهند چرا که ملت ایران نشان دادند اگر بخواهند در صحنهای ورود کنند با یک حرکت جمعی قدرت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با اشاره به روز بیابان زدایی گفت: اصفهان بزرگ‌ترین شهر و کلانشهری است که علی رغم شرایط کمبود آب و خشکسالی با توسعه بیابان در ستیز بوده است.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در زمان بهره برداری از فرودگاه اصفهان در حوزه جلوگیری از آسیب‌های ناشی از شن های روان اطراف این پروژه افزود: مالچ پاشی و درختکاری در این منطقه وضعیت شنهای روان را تثبیت کرد.

معین با تاکید بر اینکه بیابان از آنچه به ذهن می‌آید به اصفهان نزدیکتر است، افزود: سال‌هاست در منطقه سجزی و در ایستگاه شهید طاهری که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی و عملیات تثبیت شن فعالیت هایی انجام شده و این امر بیانگر تاکید و توجه مسئولان استان اصفهان به  جلوگیری از توسعه بیایان است.

وی اصلی‌ترین دلیل توسعه بیایان در اصفهان را تضییع حقوق مردم در حق آبهشان از رودخانه زاینده رود عنوان کرد و گفت: ما هر گونه کاهش آب به دلایل طبیعی را می‌پذیریم، اما آنچه مردم اصفهان را رنج می دهد، بی تدبیری برداشت ها در بالادست است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به آمار وزارت نیرو شهروندان اصفهان کمترین آب را در بین شهرهای کشور مصرف می‌کنند، اضافه کرد: مردم اصفهان فشارهای زیادی را به دلیل خشکی زاینده رود تحمل می‌کنند و این در حالی است که جاری شدن زاینده رود امر دور از ذهنی نیست و مدیریت و قانون‌گرایی میتواند آب را به صورت دایم به زاینده رود برگرداند و حقوق مردم را تامین کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز صدور فرمان رهبر کبیر انقلاب در خصوص تشکیل جهاد سازندگی نیز گفت: جهاد سازندگی نمونه سازمانی است که بر اساس روحیه انقلابی مردم شکل گرفت این سازمان در دوران جنگ و پس از آن، الگویی برای ادامه فعالیت و تلاش در همه دستگاه های اجرایی کشور است.

معین همچنین یادی از شهدای جهاد سازندگی کرد و گفت: باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم تا بتوانیم آرمان های رهبر کبیر انقلاب را محقق سازیم.

کد خبر 346124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.