دریافت مجوز برای برگزاری تجمعات از قانون حذف می‌شود

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به جزئیات طرح اصل بیست و هفتم قانون اساسی گفت: بر اساس این طرح دیگر نیازی به اخذ مجوز برای برگزاری تجمع نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی  در توضیح طرح اجرائی کردن اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیرامون ساماندهی تجمعات، گفت: کلیات این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصویب و برای بررسی جزئیات به کارگروه تخصصی ارسال شد. دولت نیز طی تصمیمی فضاهایی را برای برگزاری تجمعات مشخص کرده، اما مصوبه دولت ضمانت اجرایی ندارد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طرح مذکور علاوه بر تعیین مکان برگزاری تجمعات ضمانت اجرایی هم در نظر گرفته شده است، در این طرح مقابل مجلس تنها مکان برگزاری تجمعات است و جهت اخذ ضمانت اجرایی نحوه پاسخ‌ به اعتراضات مردمی هم مشخص شده است.

وی افزود: در تجمعات زیر ۳۰۰ نفر نماینده مجلس، در تجمعات کمتر از ۷۰۰ نفر رییس مجمع نمایندگان آن استان، درتجمعات کمتر از ۲هزار نفر نواب رییس مجلس و در تجمعات بالای ۲ هزار نفر رییس مجلس در جمع معترضان باید حاضر و صدای آنها را بشنود و پاسخ دهد، همچنین این اعتراضات باید از خبرگزاری خانه‌ملت به طور کامل منتشر و زمان‌بندی برای رسیدگی به نتیجه انجام گیرد.

ابوترابی ادامه داد: هم‌اکنون هم اکثر روزها مقابل مجلس تجمع است، لذا با تصویب قانونی که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی است نیز این تجمعات برگزار و امنیت آنها نیز باید تامین شود. بر اساس آنچه در طرح مذکور آمده است، بعد از تصویب دیگر نیازی به اخذ مجوز برای برگزاری اجتماع و تجمع وجود ندارد.

عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس و دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی موظف به تامین امنیت تجمع کننده‌ها هستند، از این رو برگزاری تجمعی خارج از چارچوب تعیین شده غیر قانونی تلقی می‌شود.

کد خبر 346107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.