خدمت خالصانه همراه با تلاش جهادی سرلوحه کار مسئولان باشد

لنجان-امام جمعه شهر زایند رود گفت: همه مسئولان شهرستان باید قدردان این مردم شریف باشند و به پاس مسئولیتی که نظام اسلامی به آنان داده است به ولی نعمت های خود صادقانه، خالصانه خدمت کنند و با جدیت انقلابی همه توان خود را بکار ببندند و مشکل آب شرب را هر چه سریع تر برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مسئولان و مردم شهرستان اظهار کرد: روز فطر از این رو عید قرار داده شد تا روز گردهمایی مسلمانان باشد و در این روز مسلمانان گرد هم بیایند و برای خدا به صحرا (فضایی باز) درآیند و خداوند را بر منّتی که بر آن‌ها نهاده است ستایش کنند و به بزرگی یاد نمایند و باید توجه داشت هدیه خداوند در عید فطر آزادی بوده که نتیجه و ثمره مبارک رمضان است.

وی افزود: نعمتی بهتر و بالاتر از آزادی آن هم آزادی از آتش جهنم وجود ندارد.

امام جمعه شهر زایند رود تصریح کرد: حال سؤال این است که آیا آزادی در مقصد و منتهی منظور است یا آزادی در مبدأ و باید در پاسخ گفت آزادی در مقصد و آخر کار یعنی آزادی از آتش جهنم و آزادی از مبدأ یعنی آزادی از کاری که سبب عذاب می شود، یعنی گناه که خود عین آتش است و روز قیامت خود گناه هیزم جهنم بوده و می سوزاند و در حقیقت نافرمانی و معصیت در دنیا به صورت گناه و در آخرت به صورت عذاب و آتش ظهور پیدا می کند.

وی ادامه داد: ما وقتی از خدا می خواهیم ما را از آتش آزاد کند در حقیقت نجات از گناه است، به معنای آنکه خدایا ما را از آثار گناهانی که در گذشته کرده ایم نجات بده و از گناهانی که در آینده متصور است انجام بدهیم توفیق ترک آن را به ما عطا فرما، ما را از نافرمانی، معصیت، رفتار ناپسند و از اخلاق رزیله نجات بده تا گرفتار آتش در آخرت نشویم و این حقیقت آزادی معنوی است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: امسال ماه رمضان بسیار خوب و ارزشمندی داشتیم، اتفاقات خوبی در این ایام رخ داد و لازم است خدا را بابت آن ها شکر نماییم چراکه در ایام ماه مبارک رمضان مساجد رونق بهتر و بیشتری داشت و برنامه هایی که در ماه رمضان در مساجد برگزار شد نسبت به سال گذشته از نظر محتوا و انسجام بیشتر و بهتری برخوردار بود.

وی عنوان کرد: اکثر هیئت امناهای مساجد با روحانیون در برنامه ریزی محتوایی ماه رمضان، نسبت به سال گذشته، همکاری خوب و ارزشمندی داشتند و محافل قرآنی امسال از نظر کمی و کیفی نسبت به سال گذشته، خیلی بهتر و بیشتر شهر و شهرستان را معطر به فضای قرآنی کرده بود.

امام جمعه شهر زاینده رود خاطرنشان کرد: جلسات تلاوت قرآن کریم در مساجد و منازل خاصه بانوان از ترکیب بندی بهتری برخوردار بود، جزء خوانی منظم و منسجم در امامزاده های واجب التعظیم فضای معنوی خوبی به شهرهای شهرستان لنجان می داد و احیای شب های قدر معنویت خوبی را در بین مردم ایجاد کرده بود.  

وی افزود: در ماه مبارک رمضان در فعالیت های فرهنگی و مذهبی بر فرهنگ سازی دینی بیشتر تکیه شده بود، فضای مجازی بهتر مدیریت شد و اطلاع رسانی برنامه ها و اخبار به موقع به سمع و نظر مردم رسید همچنین جو معنوی و ارزشمندی بر شهرهای شهرستان لنجان حاکم بود، حرمت ماه مبارک رمضان بیش از پیش رعایت شد و آن هایی که به خاطر عذر شرعی نمی توانستند روزه بگیرند بر لبشان، گل سیگار کمتر دیده می شد.

صفرزاده تهرانی گفت: بسیاری از مغازه ها و اماکنی که غذا سرو می کردند بهتر و بیشتر از سال گذشته حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کردند از سوی دیگر با فرهنگ سازی که انجام گرفت چندین خانواده هزینه برگزاری جلسات ترحیم متوفای خود را به فعالیت های قرآنی اختصاص دادند، خیرانی کمک به تعدادی از خانواده های نیازمند را به عهده گرفتند و چندین نفر کمک هزینه ماهانه ایتام را عهده دار شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی انجام شده بعضی از افرادی که افطاری هایی با تجملات برگزار کردند، به جای آن نیازمندان واقعی را زیر پوشش گرفتند که این مهم بسیار مهم و حایز اهمیت است.

امام جمعه شهر زاینده رود متذکر شد: لازم است برای همه کسانی که در ماه مبارک رمضان با بی آبی دست و پنجه نرم کردند، خاصه کشاورزان که به دلیل بی آبی نتوانستند از زمین های کشاورزی خود بهره ببرند و در تنگنا قرار گرفتند، اجر جزیل، گشایش و وسعت و برکت روزی و نزول باران رحمت آرزو داریم.

وی با بیان اینکه خدمت خالصانه همراه با تلاش جهادی باید سرلوحه کار مسئولان باشد، تاکید کرد: از همه مسئولان شهرستان می خواهیم قدر این مردم شریف را بدانند و به پاس مسئولیتی که نظام اسلامی به آنان داده است به ولی نعمت های خود صادقانه، خالصانه خدمت نمایند و با جدیت انقلابی همه توان خود را بکار ببندند و مشکل آب شرب محلات جنوبی شهر را هر چه سریع تر برطرف کنند.

کد خبر 346026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.