اردوهای جهادی، راهی برای خودسازی و محرومیت زدایی

لنجان-مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: امروز ۱۱ گروه جهادی محلی و چهار گروه جهادی دانشجویی در شهرستان لنجان در حوزه های عمرانی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، علمی، کشاورزی و... فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عباسعلی مرادیان در نشست ستاد طرح هجرت و کمیته پشتیبانی اردوهای جهادی شهرستان اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ براساس تدابیر مقام معظم رهبری برای شکوفایی استعدادهای ذخیره شده در جوانان تشکیل شد و امروز بسیج سازندگی در عرصه‌های متفاوتی گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه موتور محرک اقتصاد کشور می توانند از طریق اردوهای جهادی به حرکت درآید، افزود: فلسفه اصلی تشکیل بسیج سازندگی ایجاد روحیه و فرهنگ جهادی بوده که امروز باید با مقتضیات فرهنگی جامعه وفق داده شود چراکه عدم وجود فرهنگ جهادی باعث می شود که از برخی مسایل و مشکلات مناطق محروم غافل بمانیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری امروز در بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تمام توان خود را برای محرومیت زدایی در این شهرستان به کار بسته ایم، اما باید این مهم را در نظر داشته باشیم که تمامی مشکلات موجود تنها از طریق بسیج سازندگی حل نمی شود بلکه بسیج نیروی کمکی اقتصادی و محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بسیج سازندگی با ورود به عرصه های مختلف خدمات شایسته‌ای را انجام داده است و این روند با شدت هرچه بیشتر در برنامه های آینده بسیج قرار دارد .

مرادیان با اشاره به فعالیت ۱۱ گروه جهادی محلی و چهار گروه جهادی دانشجویی در شهرستان لنجان، اضافه کرد: گروه های جهادی فعال در شهرستان لنجان در حوزه های عمرانی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، علمی، کشاورزی و... فعالیت دارند و با حضور در روستاهای شهرستان و همچنین در صورت نیاز در دیگر استان ها در قالب اردوهای جهادی خواهر و برادر اقدام به خدمت رسانی می کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان از ظرفیت های خود بهره مند شد و توانستیم برای دو خانواده نیازمند که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) دو باب خانه بصورت کامل در روستای رکن آباد و شهر چرمهین ساخته و تحویل این عزیزان دهیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان حضور در اردوهای جهادی را راهی برای خودسازی و محرومیت زدایی دانست و خاطرنشان کرد: گروه های جهادی فعال در شهرستان لنجان با حضور در روستاهای دور افتاده استان چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان اقدام به ساخت خانه برای نیازمندان و همچنین مسجد کردند که با انجام اینگونه اقدامات شاهد بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مردم این مناطق بودیم.

وی افزود: از سوی دیگر شناسایی نیازمندان شهرستان لنجان و ارسال بسته های حمایتی با استفاده از شبکه خیران بسیج، جمع آوری ۱۲ کامیون کمک های مردمی جهت کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و...از دیگر اقداماتی است که در حوزه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان انجام گرفته است.

مرادیان تصریح کرد: با توجه به اینکه اردوهای جهادی برنامه ریزی هدفمندی برای محرومیت زدایی و پرکردن اوقات فراغت اقشار مختلف اعم از متخصصان، دانشجویان، دانش آموزان، طلاب و...داریم اردوهای هجرت دانش آموزی نیز برگزار می کنیم که در فصل تابستان مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع اجرای برنامه های بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان در حوزه طرح هجرت و اردوهای جهادی نیازمند کمک دستگاه هایی چون شبکه دامپزشکی، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری های و... هستیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود در این نهادها به تبلیغ عملی پرداخته و محرومیت زدایی را در مناطق مختلف رقم بزنیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان اضافه کرد: مقام معظم رهبری، خدمت به محرومان را به همه مدیران و مسئولان نظام توصیه کرده و فرموده‌اند که خدمت به این اقشار را در اولویت کار خود قرار دهند و بر همین اساس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان می تواند با اعزام تیم‌های درمانی خود به مناطق دور افتاده و محروم و انجام ویزیت رایگان آنان کمک زیادی به خانواده‌های نیازمند ‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان لنجان با توجه به در اختیار داشتن مربیان ترویجی می توانند کمک شایانی را به آموزش خانواده های نیازمند در راستای محرومیت زدایی، کنترل بیماری هایی که دام ها و یا محصولات کشاورزی با آن مواجه هستند و یا ایجاد اشتغال برای آنها در روستاها داشته باشند.

کد خبر 345974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.