بیکاری، بیماران را بعد از حمله قلبی افسرده می کند

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد افرادی که پس از حمله قلبی قادر به بازگشت به کار نیستند، مشکلات مالی بیشتری را نسبت به کسانی که به کار خود باز نمی گردند تجربه می کنند و دچار افسردگی می شوند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از HealthDay، در این تحقیق بیش از ۹ هزار نفر مورد مطالعه قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها قبل از حمله قلبی کار می کردند.

محققان گزارش دادند که ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری قلبی که کار می کردند، در عرض یک سال پس از حمله به کار بازگشته اند.

هفت درصد نمی توانستند در سال اول کار کنند و سه درصد کار می کردند، اما کمتر از قبل دچارحمله قلبی بودند. در بین کسانی که به طور کامل به کار خود ادامه ندادند، حدود ۲۷ درصد افسردگی گزارش شد.

در واقع نتیجه تحقیقات نشان داد بیمارانی که به طور کامل کار نمی کنند، سلامت روحی و جسمی بدتری دارند و ۴۱ درصد از آنها گفته اند که برای پرداخت هزینه داروهایشان در مقایسه با ۲۸ درصد از کسانی که کار می کنند با مشکل مالی روبرو هستند.

دکتر "حیدر وراحیچ" نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: یکی از چیزهایی که برای بیماران مهم است توانایی کار بعد از یک شوک جسمی مانند حمله قلبی است.

 این متخصص بیماری های قلبی عروقی در مرکز پزشکی دانشگاه دوک افزود:حمله قلبی، شوک بسیار بزرگی است و بسیاری از مردم پس از یک حمله قلبی به طور متفاوت به زندگی نگاه می کنند و اگر شما مشکلات  مالی ناشی از عدم توانایی بازگشت به کار را هم به آن اضافه کنید، وضعیت بد و بدتر می شود.

 وی در ادامه افزود:ما باید بر بیمارانی تمرکز کنیم که پس از حمله قلبی قادر به ادامه کار نیستند چون در افرادی که نیاز به درمان طولانی مدت داشتند، احتمال بازگشت به کار کمتر از افرادی بود که این عوارض را نداشتند و در نتیجه مشکلات مالی بیشتری را نیز تجربه کردند. برای همین افرادی که نمی توانند به کار بازگردند ممکن است نیاز به توانبخشی قلبی یا خدمات اجتماعی بیشتری داشته باشند.

این مطالعه شامل بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار در سنین حدود ۶۱ سال بود که ۲۷ درصد از آنها زنان بودند. در گروه مطالعات ابتدایی بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به حمله قلبی وجود داشتند، اما حدود سه هزار نفر از آنهابه دلیل مشکل مالی از دارو محروم بودند. قبل از حمله قلبی، حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر کارمی کردند. نزدیک به چهار هزار و ۶۰۰ نفر از این بیماران پس از حمله قلبی دیگر کار نکرده اند.

این مطالعه در  ماه ژوئن در مجله Circulation منتشر شد.

کد خبر 345972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.