روزمره هایی با ناخودآگاه و خودآگاهمان

نمایشگاهی از آثار نقاشی "رضا مزروعی" با عنوان "دگرشده‌ها، تلاقی‌ها و تعامل" در گالری متن برگزار می‌شود. این نمایشگاه، چهارمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است و برای خلق این آثار، شناخت خودآگاه و پذیرفتن و نپذیرفتن و شناخت ناخودآگاه‌ مورد توجه هنرمند بوده است.

این هنرمند نقاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثار نقاشی ارایه شده در این نمایشگاه همگی با استفاده از تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده‌اند و انتخاب نام "دگرشده‌ها، تلاقی‌ها و تعامل" برای این مجموعه نامی بینامتنی است که از نام‌های دیگر بیرون کشیده شده است، اما برای درک بهتر مخاطبان از این نمایشگاه باید به دو کلمه "اسطوره" و "انسان مدرن" اشاره کرد که موضوع نقاشی‌های این نمایشگاه است.

رضا مزروعی افزود: در واقع موضوع مورد اشاره در این نقاشی‌ها اتفاقات روزمره‌ای است که در زندگی انسان امروزی یا همان انسان معاصر درحال وقوع است و تلفیقی از ناخودآگاه و خودآگاه هر فرد به شمار می‌رود. تاثیرات ناخودآگاه ما از ازل در ذهن همه ما باقی مانده است که از آن جمله می‌توان به بحث قومیت، ملیت، دین و مذهب و عواملی این‌چنینی اشاره کرد.

وی گفت: خودآگاهی که ما به وجود می‌آوریم دقیقا بر روی ناخودآگاه ما سوار است و شاید خیلی از ما از این موضوع بی‌اطلاع باشیم که ناخودآگاه ما قدرت بسیار بیشتری نسبت به خودآگاهمان دارد و ناخودآگاه ما است که پیشرفت، پس‌رفت، رُشد و یا عقب‌گرد ما را مشخص می‌کند.

مزروعی هدف خود از ارایه این مجموعه را شناخت خودآگاه و ازطرف دیگر پذیرفتن و نپذیرفتن و شناخت ناخودآگاه‌ برشمرد و گفت: ما از برخی مسایل، بت‌هایی ساختیم که جلوی زندگی‌کردن در فضای معاصر را می‌گیرد در حالی که فضای معاصر، بازگشت انسان به خودش است و وقتی به نیروی خودش برمی گردد به نیروی ابدی هم پی می بَرَد.

به گزارش ایمنا، "رضا مزروعی" متولد سال ۱۳۷۰ و دانش‌آموخته کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان است. وی هم‌چنین دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نقاشی است و نمایشگاه " دگرشده‌ها، تلاقی‌ها و تعامل" چهارمین نمایشگاه انفرادی وی به شمار می‌رود، ضمن اینکه در ۱۷ نمایشگاه گروهی در ایران نیز شرکت داشته است. مزروعی تا کنون موفق به دریافت عنوان برگزیده از جشنواره خوارزمی در رشته هنر و معماری نیز شده است، هم‌چنین در دوسالانه نقاشی اصفهان در سال ۹۴ و جشنواره بین‌المللی رضوی سال ۹۵ نیز تقدیر شده است.

نمایشگاه "دگرشده‌ها، تلاقی‌ها و تعامل" جمعه ۲۵ خردادماه  ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۶ تیرماه صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری متن، واقع در خیابان آبشار اول، پلاک ٢٥ مراجعه کنند.

کد خبر 345966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.