دستور معاون اقتصادی استاندار به ۳ ارگان در اجرای طرح های اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان به سازمانهای صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دستور داد طرح های ابلاغیه در زمینه اشتغالزایی را در مدت معین اجرایی کنند.

به گزارش ایمنا، در جریان طرح های اشتغالزایی استان اصفهان محمد علی شجاعی بر روند ایجاد طرح‌های اشتغالزا کلان،  کیفی و اولویت دار و تسریع روند بررسی این طرح‌ها تاکید کرد.

وی البته این را هم گفت که در جریان اشتغالزایی، پرداخت صرف اعتبارات راهکار اصلی نخواهد بود و لازم است چگونگی ایجاد اشتغال با میزان اعتبار موجود مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، این استان را در توزیع اعتبارات دچار اشکال دانست و گفت: چاره کار در بومی سازی الگوهای ابلاغی مرکز است.

شجاعی در جریان طرح های اشتغالزایی، بانکها را هم موظف کرد تا در فرصت مقرر، طرح‌های موجود را تعیین تکلیف کنند و تعیین اولویت‌های استان را منوط به دستور استانداری دانست. البته برای بهبود عملکرد بانکها باید تقسیم بندی بر اساس وظیفه هر بانک صورت گیرد.

وی اظهار کرد: یک سیستم نظارتی متشکل از امور بازرسی، دفتر جذب سرمایه گذاری و امور روستایی، موظفند تا همه مسائل را به روز پیگیری کنند و در مورد بحث کمی و کیفی، گزارش طرح ها را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در این خصوص را با استفاده از یک سامانه دانست که باید تمامی گزارش‌ها در آن اعلام شود

شجاعی ادامه داد: طرح‌های کلان، کیفی و مهم در اولویت هستند و باید طرح‌هایی مدنظر قرار بگیرند که آثار و خروجی آنها برای شهرستان‌ها هویدا است.

وی چالش اصلی اشتغال روستاییان را مهاجرت به شهرها دانست و گفت: باید برای ماندگاری روستاییان در محل سکونتشان برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد، به عنوان مثال جهاد کشاورزی و امور عشایری با همکاری فرمانداری شهرستانهای عشایری، تدابیری بیندیشند تا وام‌ها با شرایط عشایر همخوانی داشته باشد.

اشتغالزایی برای ۶۰ هزار نفر در سه سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به حدود ۱۰۰ طرح در دفتر جذب سرمایه گذاری در استانداری اصفهان گفت: این طرح‌ها با پیشنهاد فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی و بر اساس طرح آمایش سرزمین استان و اسناد بالادستی ارائه شده و همگی قطعی شده و مجوز گرفته‌اند.

وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و سازمان فنی‌وحرفه ای در مورد توانمندسازی و آموزش متقاضیان تصمیماتی را اتخاذ کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به طرح جامع اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی اظهار کرد: در سطح استان ۶۷ رشته در قالب هفت هزار و ۸۴۵ طرح با جمع سرمایه گذاری ۲ هزارو ۷۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در این طرح برای بیش از ۶۰ هزار نفر در طول سه سال اشتغال ایجاد می‌شود.

کد خبر 345962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.