تنها ۳۳ درصد از اعتبارات اشتغالزایی شهرضا جذب شده است

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: در یک سال گذشته تنها ۳۳ درصد از اعتبارات اشتغالزایی شهرستان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری شامگاه امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۶۶ میلیارد ریال اعتبارت اشتغالزایی شهرستان، چهار میلیارد توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع شده است که زمینه اشتغال ۲۶۳ را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان در بخش اشتغال فراگیر ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: پنج میلیارد ریال نیز به اشتغال روستاییان شهرستان اختصاص داده شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان هفت برابر شده است، گفت: میزان این اعتبارات از دو میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۴ میلیارد در سال ۹۷ افزایش یافت.

اباذری ادامه داد: تاکنون ۸۸ طرح ایجاد مشغل خانگی در شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده است که مجموع ان‌ها معادل ۱۴ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال مالی گذشته تاکنون، ۴۸ طرح اشتغالزایی به ارزش ۴۵۸۸ میلیون ریال در بخش‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی شده که این میزان، تنها ۳۳ درصد از اعتبارات اشتغازایی شهرستان است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا درخصوص بازارچه مشاغل خانگی این شهرستان نیز، اظهار کرد: باوجود پیگیری‌های انجام شده، این مرکز هنوز راه‌اندازی نشده است.

اباذری در ادامه با بیان اینکه بازاریابی و فروش بخش مهمی در رونق و تقویت مشاغل خانگی است، تصریح کرد: مرکز تجاری «خلیج فارس» با مدیریت مشترک شهرداری و بخش خصوصی، برای واگذاری غرفه‌های خالی این مجموعه به فعالان بخش مشاغل خانگی اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 345943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.