رییس جمهور به شدت پیگیر کنترل «گرانی» است

رییس دفتر رییس‌جمهور با اعلام اینکه موضوع گرانی به جد در دولت مطرح شده است، گفت: رییس‌جمهور خواسته‌اند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود پیدا کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های رییس‌جمهور برای کنترل گرانی در جامعه، اظهار کرد: موضوع گرانی به جد در دولت مطرح شده است؛ شاهد بودیم حتی بخش‌هایی که ارز ۴۲۰۰ می‌گیرند، محاسبات آنها برای فروش اجناس با ارز بالاتر است. رییس‌جمهور به شدت خواهان آن هستند که همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود کنند، از سوی دیگر اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اینکه در زمینه خودرو فضایی احساسی و روانی به وجود آمده است، تصریح کرد: خودروسازها خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند. گرانی از موضوعات جدی است که آقای روحانی، وزرا و مسئولان ذیربط را مسئول کرده و هفته آینده (دوشنبه) ایشان جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برگزار خواهند کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور به گرانی سکه نیز اشاره کرد و گفت: قرار شده است بحث‌های لازم در مورد این موضوع صورت گیرد و تصمیم‌هایی در این رابطه اتخاذ شود. در مورد تخصیص ارز نیز ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کسانی که ثبت سفارش می‌کنند، واگذار می‌کنیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

واعظی در پاسخ به این پرسش که چه اولویت‌ها و برنامه‌هایی برای مقابله با گرانی دارید، اظهار کرد: اولویت‌ها تعیین شده، اما تصمیمات باید بعد از مشورت با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گرفته شود تا همه نسبت به این تصمیمات اقناع شوند. این گفت‌وگوها شروع شده است و رییس‌جمهور هم امروز از وزرا خواسته‌اند همت جدی داشته باشند و کار را خود بر عهده بگیرند.

رییس دفتر رییس‌جمهور درباره برگزاری جلسات رؤسای سه قوه برای حل مشکلات، گفت: از طرف دولت از رهبر انقلاب تشکر و قدردانی می‌کنم که دستور برگزاری جلسه سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی را دادند که دو جلسه هم تاکنون تشکیل شده و جلسه سوم هم در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که اتاق‌های فکر در خارج از کشور تشکیل شده است تا از فرصت خروج آمریکا از برجام استفاده کنند، تصریح کرد: آنها مرتب سیگنال‌های منفی برای افکار عمومی می‌فرستند، بنابراین ما هم باید انسجام و هماهنگی بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها ابزاری در دست مخالفان کشور باشد. اگر اقدامی به نفع کشور است، به دلیل برخی مسائل سیاسی و جناحی نباید آن اقدامات نادیده گرفته شود.

واعظی با بیان اینکه لایحه مقابله با پولشویی در دولت دهم مطرح شده است و هیچ ارتباطی با این دولت ندارد، گفت: مطالبی که در مجلس درباره این لایحه مطرح شد، درست نیست و صفت‌هایی که به دیگران هم دادند، در شان آن نمایندگان که آن مباحث را مطرح کردند، نیست. کسانی که اکنون با این لایحه مخالفت می‌کنند حامی دولت دهم بودند.

کد خبر 345914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.