سالانه ۱۵ دانش‌آموز در تصادفات شهری فوت می‌کند

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سالانه ۱۵ دانش آموز در تصادفات شهری تهران جان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تدوین لایحه ایمنی سرویس مدارس اظهار کرد: هر سال حدود ۷۰۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای شهری از بین می روند که ۱۵ نفر آنها دانش آموز هستند.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک نفر فوتی به صورت متوسط سه نفر نیز دچار معلولیت و نقص عضو می‌شوند، اضافه کرد: در این شرایط آینده این دانش آموزان به نوعی تباه می‌شود و این در حالی است که دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و حفظ امنیت آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تنها یک درصد از سرویس‌های مدارس تهران استاندارد است

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به لحاظ قانونی وظیفه حمل و نقل درون شهری را بر عهده دارد، گفت: در حالی بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده می کنند که تنها یک درصد از این سرویس‌ها استاندارد هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای کاهش هزینه‌ها در سرویس مدارس از خودروهای استیجاری و خودروهای بدون امنیت همچون پراید استفاده می‌شود، اضافه کرد: در این خودرهای نا ایمن هم مشاهده می‌شود که بعضا دو یا سه دانش آموز روی صندلی جلو می‌نشینند و از طرفی دیگر مسئولان برای شانه خالی کردن از وظایفشان مسئولیت‌ها را بر گردن استفاده کنندگان می‌گذارند.

عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت جسمی و روحی شهروندان برای اعضای شورای شهر تهران طرح تهیه برنامه ایمنی سرویس مدارس در حالی با ۱۸ رای موافق با قید یک فوریت به تصویب رسید که در شورا با طرح‌های فوریت‌دار به سختی موافقت می‌شود.

وی به لزوم همکاری پلیس راهور، شهرداری و نهادهای مربوط به حمل ونقل برای تدوین طرح ایمن سازی سرویس مدارس تاکید کرد و گفت:  امیدواریم این سند تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تدوین و اجرایی شود. 

کد خبر 345890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.