گرمای هوا و احتمال خطر نشت بنزین از باک خودروها

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با شروع فصل تابستان و بالارفتن دمای هوا، احتمال خطر نشت بنزین از باک خودروها افزایش می‌یابد، از این رو لازم است رانندگان به صورت مداوم از سیستم سوخت‌رسانی خودرو خود بازدید کنند.

ماشاء الله سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به طور میانگن بین ۳۸ تا ۴۳ حریق و حادثه در شهر اصفهان اتفاق می‌افتد که از این میزان حدود چهار تا هفت مورد مربوط به نشت بنزین یا گاز از خودروهای دوگانه سوز است.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان آمار این گونه حریق و حوادث افزایش پیدا می‌کند، افزود: در فصل تابستان گرمای شدید هوا باعث تسریع در بخارات قابل اشتعال و انفجار می شود، از این رو رانندگان باید توجه داشته باشند که به صورت مداوم از سیستم سوخت‌رسانی خودرو خود بازدید کنند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به گرمی هوا و حرارت بالای موتور خودرو، امکان باز شدن اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو و نشت بنزین بر روی قسمت‌های مختلف به خصوص موتور خودرو وجود دارد از این رو با یک جرقه احتمال حریق خودرو تشدید می شود.

وی تاکید کرد: داشتن یک کپسول خاموش‌کننده آتش در خودرو الزامی است تا در صورت بروز حریق امکان اطفاء هر چه سریعتر وجود داشته باشد.

سلطانی اظهارکرد: چنانچه رانندگان از نشت بنزین خودرو اطلاع پیدا کردند، باید بلافاصله خودرو را خاموش و از آن فاصله بگیرند، همچنین با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

کد خبر 345870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.