کلاهبرداری با صدور ویزای جعلی/محموله قاچاق ژنراتور کشف شد

شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با صدور ویزای جعلی از شهروندان اصفهان پول دریافت می‌کرد و کشف محموله ژنراتورهای قاچاق در شهرضا از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ علی پورکاوه، فرمانده انتظامی کاشان گفت: متأسفانه استفاده بی‌رویه و بدون دانش کاربران از شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: پنهان ماندن هویت و آزادی بی‌قید و شرط در ارسال مطالب و محتواها بدون رعایت اخلاق و عرف جامعه، افراد ناآگاه را وسوسه می‌کند که در انتقام‌جویی و یا اختلافات شخصی خود را به این بستر وارد کنند.

سرهنگ پورکاوه تصریح کرد: درپی شکایت یکی ازشهروندان مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی برای وی کرده ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان کاشان قرارگرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا این شهرستان با انجام یک سری اقدامات تخصصی، موفق شدند متهم را که یک جوان ۳۰ ساله بود شناسایی و دستگیر کنند، افزود: متهم با مشاهده مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را وجود اختلافات شخصی و انتقام جویی اعلام کرد.

کشف ۱۶ کیلوگرم تریاک در نجف‌آباد

سرهنگ محمد رضا خدادوست، فرمانده انتظامی نجف آباد اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر ماموران انتظامی این فرماندهی طی چند روز اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، موفق به شناسایی یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر شدند.

وی با بیان اینکه ماموران این فرماندهی با هماهنگی مقام قضائی بلافاصله جهت دستگیری وارد عمل شده و متهم را حین فروش مواد مخدر دستگیر کردند، گفت: در مجموع در بازرسی از باغ متهم مقدار ۱۶ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اعلام اینکه متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: پلیس در راستای ارتقاء احساس امنیت شهروندان ،همچنین شناسایی مجرمان طرح های خود را با قوت اجرا می کند و نخواهد گذاشت فرد یا افرادی خاص با اعمال مجرمانه امنیت جامعه را به خطر بیندازند.

خستگی و خواب‌آلودگی بازهم حادثه آفرید

سرهنگ جواد درستکار، رییس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در آزاد راه "امیر کبیر"، بلافاصله مأموران پلیس‌راه " کاشان-اصفهان" به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه براثر وقوع این حادثه رانندگی راننده ۳۰ ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود.

سرهنگ درستکار اضافه کرد: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، خروج از جاده به علت خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده‌اند.

واژگونی پژو در محور زفره مرگ راننده را رقم زد

سرهنگ حسین پور قیصری، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور "زفره"، بلافاصله مأموران پلیس‌راه " اصفهان -نائین" به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه براثر وقوع این حادثه رانندگی راننده ۵۸ ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، عدم توجه به جلو توسط راننده خودرو اعلام کرده‌اند.

توقیف محموله میلیاردی ژنراتور قاچاق در شهرضا

سرهنگ محمدحسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد یک پالت قطعات ژنراتور خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ بابا کلانی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام‌شده است، افزود: در این خصوص راننده نیسان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ویزای جعلی شگرد کلاهبردار اینترنتی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ثبت‌نام و پرداخت مبالغی بابت اخذ ویزای توریستی و مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی و اینکه هیچ خدماتی به آن‌ها ارائه نشده، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:با بررسی‌های انجام‌شده و انجام اقدامات تخصص مشخص شد محتوای این صفحه جعلی بوده و قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران را داشته‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را که فردی ۳۵ ساله و ساکن اصفهان بود شناسایی و دستگیر کنند، ادامه داد: فرد دستگیرشده هنگامی‌که با مستندات پلیس روبه رو شد به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

توقیف وانت پیکان با ۲۶۳ کیلوگرم مواد افیونی در اردستان

سرهنگ سید تقی حسینی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای از جنوب کشور به مقصد استان اصفهان است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان "اردستان" قرار گرفت.

وی افزود: یک گروه مجرب از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان اردستان به محور ترانزیت "اردستان" اعزام و وانت پیکان متعلق به این قاچاقچی را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه این خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از آن مقدار ۲۶۳ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۱۳۰ کیلوگرم حشیش، ۸۴ کیلوگرم تریاک و ۴۹ کیلوگرم پودر حشیش کشف شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به توقیف خودرو و محموله اضافه کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 345857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.