۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
"کراکوف"؛ شهر جادویی لهستان

"کراکوف"یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای کشور لهستان است. این شهر در جنوب این کشور قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی اروپای مرکزی به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا، کراکوف لهستان با سنت هزارساله یکی از زیباترین شهرهای اروپایی به شمار می رود به طوری که لقب «فلورانس لهستان» به آن نیز داده شده است. شهر کراکوف در کنار رودخانه ویسلا قرار گرفته و مرکز استان مالوپولسکا به معنی لهستان کوچک است. تاریخ این شهر از حدود قرن هفتم و هشتم آغاز می شود. امروز، می توان بقایای مانده از مهاجران اولیه را در تاریخ این شهر دید.

جمعیت کراکوف در سال ۲۰۰۸، ۷۵۶ هزار و ۴۴۱ نفر بوده است. این شهر زمانی پایتخت لهستان بود، اما این مقام را در سال ۱۶۰۹ به ورشو یکی دیگر از شهرهای لهستان واگذار کرد. البته آثار تاریخی بسیار این شهر باعث شد مرکز این شهر در سال ۱۹۷۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد.

کراکوف را «شهر جادویی» می‌نامند؛ جایی که رمز و راز تاریخی ویژه‌ای دارد. در جریان جنگ جهانی دوم بسیاری از شهرهای لهستان آسیب‌های فراوانی دیدند، اما کراکوف یکی از معدود شهرهای لهستان است که گنجینه‌های هنر و معماری آن از تخریب ارتش هیتلر در جنگ جهانی جان سالم به در برده است.

امروز، کراکوف یک شهر مدرن و در حال توسعه است که سنت ساکنان بومی خود را حفظ کرده است. با این حال، با توجه به تعداد زیادی از آثار تاریخی فوق العاده در طرح شهر هرگز شکوه خود را از دست نداده است.

کراکوف در سال ۲۰۰۰ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را دریافت کرد. این شهر برای سال ۲۰۱۴ به عنوان «شهر ورزشی اروپا» برگزیده شد.

شهر کراکوف دارای تابستان‌های گرمی است، اما هوا در این شهر زیبا به ندرت شرجی است. بهار و پاییز هوای مطلوبی دارد، اما در این موقع سال باران کمی می بارد. این شهر در زمستان بسیار سرد است و گاهی اوقات هم یخبندان می‌شود.

این روزها شهر کراکوف لهستان میزبان اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو است؛ شبکه شهرهای خلاق یونسکو به منظور تقویت تعاملات بین المللی بین شهرها ایجاد شده و اصفهان نیز که به دلیل تنوع در صنایع دستی از جمله شهرهای خلاق جهانی محسوب می‌شود، در این اجلاس شرکت کرده است.

کد خبر 345838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.