ماندگاری خط کشی معابر شهر تضمین می شود

مدیر هماهنگی و نظارت بر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای خط کشی خیابان های شهر خبر داد و گفت: از سال گذشته سیاست اجرا و نگهداری خطوط عابر پیاده به اجرا درآمد و پیمانکار موظف شد ماندگاری و رویت پذیری خط کشی ها را در طول سال تضمین و تامین کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، محمدتقی یزدیان اظهار کرد: از آنجا که درخشندگی خطوط معابر، استفاده از رنگ های با استاندارد روز و قابل رویت بودن از ویژگی های مهم خط کشی های خیابان های سطح شهر است در سال جاری پنج میلیارد تومان بودجه در خصوص خط کشی سرعت گاه ها، خیابان های شهر در نظر گرفته شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه توجه به خطوط راهنمایی و رانندگی باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی می شود، تصریح کرد: خط کشی طولی خیابان ها و بزرگراه ها، خط کشی گذرگاه های عابر پیاده و نیز خط کشی سرعت گاه ها به موازات هم پیش می رود، زیرا هر کدام به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته خط کشی بزرگراه ها و پس از آن خط کشی مسیر عابر پیاده از موارد مهم و شریانی به ویژه در مناطق گردشگری و پرتردد شهر به حساب می آید که البته بر اساس بودجه مناطق و تعیین معابر مهم ۱۵ منطقه شهر اصفهان، اولویت بندی انجام می شود.

یزدیان یادآور شد: وضعیت آب و هوا، وجود گرد و غبار، اصطکاک لاستیک خودروها با سطح خیابان و نیز جنس سنگدانه های آسفالت، عواملی است که باعث کم رنگ شدن و یا محو شدن کامل خط کشی های معابر در فصول گرم سال می شود، به گونه ای که خطوط علیرغم ماندگاری، دچار تیرگی و جرم پذیری می شود، بنابراین مردم تصور می کنند که خطوط پاک شده است، اما پس از هر بارندگی شاهد نمایان شدن خطوط هستیم.

وی گفت: تا یک سال پیش خط کشی معابر به صورت سالانه صورت می گرفت، اما از سال گذشته تاکنون، سیاست اجرا و نگهداری خطوط در طول سال به اجرا درآمد و بر این اساس پیمانکار موظف شد ماندگاری و رویت پذیری خط کشی ها را در طول سال تضمین و تامین کند.

مدیر هماهنگی و نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با افزایش بودجه خط کشی در سال های آتی می توان معابر بیشتری را در برنامه نگهداری خطوط قرار داد و این مسئله قطعا نظم بخشی ترافیکی، ارتقا ضریب ایمنی تردد و کاهش تصادفات را در پی خواهد داشت.

کد خبر 345802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.