" بازار کار داخل" در شهرداری تهران

سامانه "بازار کار داخل" برای اولین بار در کشور با هدف افزایش بهره وری، ساماندهی، توسعه و رضایت شغلی نیروی انسانی نیروی انسانی در شهرداری تهران طراحی شد.

به گزارش ایمنا، ایجاد بانک اطلاعاتی و خزانه استعدادیابی کارکنان درون سازمان، رشد و پیشرفت و گردش شغلی، کاهش زمان جذب و بکارگیری نیروی انسانی و نیز کمک به افزایش بهره وری کارکنان با قرارگرفتن افراد در جایگاه‌های بایسته از مزایای این سامانه است.

به گفته ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، کارکنانی که تمایل به جابجایی و انتقال به واحدهای مرتبط با حیطه تخصصی خود را دارند می‌توانند از طریق سامانه "بازار کار داخل" اعلام آمادگی و متقابلاً واحدهای سازمانی در صورت نیاز به تخصص فرد از او دعوت به همکاری کنند.

به گفته شیخ این سامانه فرصتی رقابتی ایجاد می‌کند تا کارکنان تلاش کنند خود را به بهترین سطح برای عرضه توانمندی‌ها برسانند و متقابلاً واحدهای سازمانی نیز برای جذب بهترین افراد تلاش خواهند کرد.

براساس مطالعات معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران مدیران ارشد سازمان شهرداری تهران در صورت نیاز به جذب نیرو، در اولین اقدام از نیروهای برون سازمانی و اغلب بر مبنای روابط جهت همکاری دعوت می کنند در حالی که شهرداری در برخی از حوزه‌های خود بعضاً با مشکل کمبود نیروی انسانی و در بعضی حوزه‌ها با ازدیاد نیروی کار مواجه است.

سامانه "بازار کار داخل" کمک می‌کند تا کارکنان مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها که طبق اعلام و نظر خود دارای توانمندی و تخصص‌های ویژه هستند در راستای توانمندی خود با شهرداری همکاری کنند.

کد خبر 345794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.