مسئولان باید در عمل با مردم هم گام شوند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز تنها با شعار دادن نمی توان مشکلات مردم را برطرف کرد برهمین اساس مسئولان باید در عمل با مردم هم گام شوند تا بتوانند باری از دوش آن ها بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با اعضاء شورای اسلامی شهرستان، شورا را مردمی ترین نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: شوراها و دهیاری ها به دلیل آنکه به عنوان نهادهای مردمی شناخته می شوند نقش موثری در رشد و توسعه شهر و روستا و توسعه زیرساخت های مورد نیاز آنها دارند و اگر صدای مردم را بشنویم قطعا بهتر می توانیم در این حوزه عمل کنیم.

وی افزود: امروز تنها با شعاردادن نمی توان مشکلات مردم را برطرف کرد برهمین اساس مسئولان باید در عمل با مردم هم گام شوند تا بتوانند باری از دوش آن ها بردارند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بازدیدهای ستادی و میدانی مستمر از پروژه های شهری و روستایی موجب کنترل و نظارت دقیق تر بر آنها می شود، تصریح کرد: امروز به دلیل آنکه در شهرستانی همچون شهرستان لنجان برخی مسایل و مشکلات کهنه و قدیمی شده مردم انتظار دارند مسئولان در عمل به آن‌ها نشان دهند که از جنس مردم هستند و به مشکلات آنها اهمیت می دهند بر همین اساس بحث ویژه ای را با شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: امروز زمان آن رسیده که همه در کنار یکدیگر قرار گرفته و مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان لنجان را آسیب‌شناسی کنیم و قطعا انجام بازدیدهای میدانی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات شهرها و روستاها داشته باشد.

صفرخانلو اضافه کرد: بازدیدهای میدانی منظم از نواحی و محلات مختلف شهرها و روستاهای شهرستان لنجان سبب خواهد شد مسایل و مشکلات مرتبط با حوزه های مختلف احصاء و در اختیار مسئولان امر قرار گیرد از سوی دیگر طی این بازدیدهای میدانی تمامی موارد مطرح شده از نزدیک بررسی می شود و مسایل احصاء شده با نگاهی دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته پس از احصاء مشکلات، ابتدای کار قرار می گیریم چراکه باید برای رفع مشکلات برنامه زمانبندی ارایه شود و وظیفه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین اعضاء شورای اسلامی شهرستان آن است که بررسی کنند امور چند درصد پیشرفت داشته و چنانچه مسایل و مشکلات در زمان مشخص رفع نشده دلیل آن چیست و گزارش کار را ارایه کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: اکنون در تلاش هستیم هر چهار ماه یکبار این گونه جلسات کارشناسی برگزار شود تا بتوانیم مشکلات موجود در شهرستان لنجان را در کمترین مدت زمان ممکن رفع کنیم البته ما باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و به دنبال رفع مشکلات آن‌ها باشیم و از دادن وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند خودداری کنیم چراکه اگر مسئولان با مردم صادق باشند، مردم با کمبودها در جامعه نیز کنار خواهند آمد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های موجود در حوزه ذخیره آب، گفت: امسال در حوزه ذخیره آب با چالش های بسیاری مواجه هستیم بر همین اساس برای عبور از بحران کم آبی و رفع این مشکل در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و رعایت الگوی مصرف توسط مردم و مسئولان هستیم.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز مشکلات آب، حوزه کشاورزی و صنعت را تحت الشعاع خود قرار داده و اگر به سمت اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب حرکت نکنیم ممکن است این مهم به سمت بحران آب شرب نیز پیش برود بر همین اساس شوراهای اسلامی به دلیل آنکه از جنس مردم هستند نقش مهمی را در حوزه فرهنگ سازی برعهده دارند.

وی عنوان کرد: امروز همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی باید به میدان آمده تا با تبیین بحران آب برای اقشار مختلف جامعه آنها را به مشارکت طلبیده و با عزم همگانی از بحران به وجود آمده در حوزه آب عبور کنیم.                                                                                           

کد خبر 345781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.