۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
آخرین وضعیت تالاب گاوخونی

سرپرست معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان آخرین وضعیت تالاب گاوخونی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اکبری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد با اشاره به اینکه آنطور که باید از ظرفیت‌های محیط زیستی استان اصفهان برای جذب گردشگر استفاده نشده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که اگر ارزش‌گذاری اقتصادی مناسب بر روی مناطق مناسب زیست محیطی نداشته باشیم نمیتوانیم به خوبی از آنها حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه ما اعتراف می کنیم که بهره برداری حداقلی را از ۱۱ منطقه حفاظت شده و ۱۱ منطقه شکار ممنوع اصفهان را نداشته‌ایم، گفت: ۱۶۰ هزار هکتار ظرفیت در اختیار ما بوده که آنطور که باید از آن بهره برداری نداشته‌ایم و اخیراً این امر را در دستور کار قرار دادهایم.

سرپرست معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین با بیان اینکه بخش‌های قرق شده محیط زیستی استان اصفهان باید به روش مشارکتی اداره شود، گفت: برای این امر تاکنون در یزد و کرمان تجربه‌های خوبی را شاهد بودهایم، اضافه کرد: سعی داریم در استان اصفهان نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی در خصوص صدور پروانه بهره برداری معادن نیز اضافه کرد: برای این امر ضرورت دارد که علمی حرکت کنیم چرا که وضعیت معادن در استان اصفهان از آزمون و خطا گذشته است و این امر بسیاری از جذابیت‌های مناطق گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داده است.

اکبری اضافه کرد: همچنین بهتر است که روش برداشت‌های معادن را از روشهای سطحی به عمقی تغییر دهیم تا بتوانیم فضای بهتری را در فضاهای زیست محیطی داشته باشیم.

وی در خصوص آخربن وضعیت تالاب گاوخونی نیز اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بارش‌های اخیر و همچنین تخصیص ۶۰۰ لیتر بر ثانبه پساب به تالاب گاوخونی این تالاب بینالمللی مرطوب شده است اما هنوز اقدامات صورت گرفته کافی نیست و باید حق آبه تالاب محقق شود چرا که در غیر این صورت گرد و غبار آن در چشم اصفهان و دیگر استان‌های اطراف تالاب می رود.

سرپرست معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای صدور پروانه پایدار برای حفظ محیط زیست در استان اصفهان امری ضروری است، گفت: برای این امر نیاز به همکاری سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

کد خبر 345738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    2 0
    با سلام حالا وقتش یک اسم جدید توریست پسند انتخاب کنید.تا اب که زیاد شد بیشتر به این الماس دشت رسیدگی شود.