۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
این هشت خوراکی را هر روز بخورید

اگر می خواهید سالم بمانید، توصیه پزشکان این است که هشت خوراکی را هرروز در وعده های غذایی خود بگنجانید. خوراکی هایی که چندان گران قیمت هم نیستند اما می توانند سلامتی بدن شما را تضمین کنند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از huffingtonpost،  هشتخوراکی خیلی ساده ومغذی و در دسترس هست که می تواند بدن شما را سالم و قوی نگه دارد. در ادامه این هشت خوراکی را که میان وعده های سالمی نیز هستند و در عین حال که لاغر نگهتان می دارند کالری بدنتان را نیز تامین می کنند به شما معرفی می کنیم.

اسفناج

اسفناج، این خوشمزه دوست داشتنی به کاهش خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و پوکی استخوان کمک می کند. همچنین جریان خون را به مناطق پایین تر حرکت می دهد و به شما کمک می کند تا سالم تر بمانید. خوردن یک فنجان اسفناج در روز سلامت شما را تضمین می کند. شما می توانید سالاد خود را با اسفناج میل کنید؛ یا اسفناج سرخ شده را با تخم مرغ بپزید و آن را با پنیر پیتزا بپوشانید و در فر قرار دهید.

*اگر اسفناج در دسترس نیست می توانید به جای آن کاهو را جایگزین کنید.

ماست

ماست، سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد و به محافظت از شما در برابر سرطان کمک می کند. هدف از خوردن ماست رساندن یک فنجان کلسیم و پروتئین غنی در روز به بدن است. پس عاقلانه انتخاب کنید و حتما روزی یک کاسه ماست بخورید، البته ماستی که به صورت محلی آماده شده باشد. همچنین می توانید ماست را با گردو، دانه کتان و عسل به عنوان صبحانه نهایی یا دسر نوش جان کنید. ماست ساده و کم چرب نیز پایه ای کامل برای درست کردن سس گوجه فرنگی خامه ای و شیرینی پزی است.

*کرفس و ماست سویا دو ماده غذایی است که می توانید به جای ماست میل کنید.

گوجه فرنگی

نکته مهمی که باید در مورد گوجه فرنگی بدانید این است که گوجه فرنگی های قرمز بهترین نوع گوجه فرنگی هستند. یک رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی می تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه، ریه، پروستات، پوست، معده و همچنین خطر بیماری عروق کرونر را کاهش دهد. خوردن هشت گوجه فرنگی گیلاسی یا یک لیوان آب گوجه فرنگی در روز برای شما کفایت می کند.

*اگر به گوجه حساسیت دارین می تواند به جای آن از هندوانه قرمز، گریپ فروت یا خرمالو مصرف کنید.

هویج

بیشتر سبزیجات و میوه های قرمز، زرد یا نارنجی با کاهش طیف گسترده ای از سرطان ها همراه هستند، همچنین خطر و شدت بیماری هایی مانند آسم و آرتریت روماتوئید را نیز کاهش می دهند، درمیان میوه های زردونارنجی خوردن هیچ کدام به اندازه هویج آسان نیست، هویج کالری پایینی  دارد. خوردن نصف فنجان هویج در روز کافی است.

*سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، قارچ، فلفل زرد و انبه می تواند جایگزین هویج باشد.

بلوبری

بلوبری یا همان زغال اخته آبی می تواند به جلوگیری از سرطان، دیابت و آلزایمر کمک کند؛ از این رو به آن نام مستعار "توت مغز" را داده اند. مطالعات همچنین نشان می دهد که بلوبری غنی از فیبر و ویتامین A و C است، همچنین باعث تقویت سلامت قلب و عروق می شود. خوردن یک فنجان زغال اخته آبی در روز برای سلامت شما کفایت می کند. حتی می توانید آن را در قالب خشک شده، یخ زده یا مربا بخورید.

*اگر بلوبری در دسترس نیست توت، انگور، آلو، کشمش و توت فرنگی را در برنامه غذایی خود جای دهید.

لوبیا سیاه

همه نوع لوبیا برای قلب شما مناسب است و قدرت مغز شما را افزایش می دهد. جالب است بدانید که خواص لوبیا سیاه از هر لوبیای دیگری بهتر است. لوبیای سیاه همچنین غذای بسیار مناسبی برای افراد گیاهخوار است. لوبیا در کنار پروتئین بالایی که دارد به بهبود عملکرد مغز کمک می کند. سعی کنید روزانه نصف لیوان لوبیای پخته بخورید.

گردو

گردو غنی از امگا 3 است که قلب شما را سالم نگه می دارد. گردو را می توانید همراه صبحانه نوش جان کنید. حدود 7 عدد گردو در هر روز میان وعده بسیارمناسبی برای شما خواهد بود. گردو را هر زمان بخورید خوب است اما به عنوان یک میان وعده پس از تمرینات ورزشی برای لاغری وتجدید قوا بسیار کمک کننده خواهد بود.

*به جای گردو می توان مغزهایی مانند بادام، بادام زمینی، پسته و فندق را جایگزین کرد.

**پیشنهاد:  می توان یک فنجان گردو را با نصف فنجان زغال اخته خشک و یک چهارم فنجان شکلات تلخ مخلوط و نوش جان کنید.

جودوسر

جودوسر، غذای سالمی است که انرژی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد. جو دوسر، فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل کاهش وزن، کاهش قند خون و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی می‌شود. جو دوسر  10 گرم پروتئین به ازای هر نصف  فنجان پخته شده دارد.

*دانه کتان و برنج  قهوه ای جایگزین های خوبی برای جو دوسر هستند.

کد خبر 345735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.