جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب یک مرد می‌خواهد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: برای حل بحران خشکسالی رصد میزان آب ورودی و خروجی از سد تنها راهکار بوده است و این در حالی است که بهره‌برداری و برداشت غیرمجاز نادرست و ناصحیح داشته‌ایم. متولی این امر هم مشخص است و یک مرد می‌خواهد که جلوی اضافه برداشت‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رحمان دانیالی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد با اشاره به اینکه عدم استفاده از مناطق تحت مدیریت چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از بی‌توجهی‌ها به بحث گردشگری محیط زیست است، اظهار کرد: از این رو درب مناطق حفاظت شده در بحث گردشگری را به روی همه مردم باز کنیم.

درخواست شکار با کمان نداشتیم

وی در خصوص شکار با کمان نیز گفت: در استان اصفهان هنوز در این زمینه درخواستی نداشتیم اما در برخی از نقاط محیط زیستی اصفهان ظرفیت انجام این امر وجود دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در حوزه کاهش مصرف پلاستیک نیز اظهار کرد: همه باید از خودمان شروع کنیم و این بزرگترین کار است.

برخی فرق بین ایجاد اشتغال و  آشغال نمی‌گذارند

وی با بیان اینکه دیدگاه واگذاری معادن در کشور مبرهن است و مسئولان تمایل به واگذاری معادن دارند، تصریح کرد: اما باید توجه داشت که برخی در این زمینه فرقی بین ایجاد اشتغال و ایجاد آشغال نمی‌گذارند، ما مقاومت می‌کنیم اما راه‌های فرار زیاد است.

دانیالی با بیان اینکه معادن استان اصفهان در برخی نقاط تخریب کننده و در برخی مناطق اشتغال‌زا است، اضافه کرد: ما درعرصه برای واگذاری برای معادن در استان اصفهان به اندازه کافی داریم و تنها ۱۲ درصد از مناطق قابل واگذاری نیست که با  حفظ این مناطق به فرزندانمان لطف می‌کنیم.

اعلام آمار بیماری‌ها ناشی از آلودگی هوا دِینی بر گردن دانشگاه علوم پزشکی

وی در خصوص اثرات و بیماری‌های ناشی از خشکی تالاب گاوخونی اظهار کرد: ترجیح ما این است که دانشگاه علوم پزشکی اثرات ناشی از خشکسالی را با عدد و رقم اعلام کند تا ما راحت‌تر حرف بزنیم. دِینی بر گردن دانشگاه علوم پزشکی است و باید این امر را انجام دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با اشاره به جدی بودن بحران آب و کاشت برنج در برخی از نقاط استان اصفهان گفت: در حال حاضر در دستگاه‌های اجرایی می‌گویند که چون در برخی از استان‌ها برنج کاری میشود ما هم باید برنجکاری می‌کنیم و این تفکر غلطی است و هنوز بحران آب جدی گرفته نشده است.

توجه لازم به برنامه‌های کاهش آلودگی هوا نمی‌شود

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات کاهش آلودگی هوا در استان در هر هفته اظهار کرد: این جلسات به صورت مستمر هر هفته برگزار می‌شود اما واقعیت این است که توجهی که باید بشود نمی‌شود و تا فصل سرما می رسد همه می‌گویند محیط زیست چه اقدامی انجام داده است.

دانیالی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در حوزه آلودگی هوا در استان اصفهان در انجام شده است، اضافه کرد: اما در مجموع همه ما ضعیف عمل می‌کنیم و باید اقدامات تسریع یابد چون در غیر این صورت با مشکلات بحرانی‌تری روبه رو خواهیم بود.

جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب یک مرد میخواهد

وی در ادامه با بیان اینکه برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز در اصفهان در بین همه استان‌های کشور بالاتر بوده است، افزود: راهکارهایی که مدنظر ما بوده است ورودی و خروجی از سد بوده است و این در حالی است که  بهره‌برداری و برداشت غیرمجاز نادرست و ناصحیح داشته‌ایم. متولی این امر هم مشخص است و یک مرد می‌خواهد که جلوی اضافه برداشت‌ها را بگیرد.

‌مدیرکل حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه حق‌آبه زیست‌محیطی تالاب گاوخونی پس از شرب اولویت دوم تخصیص آب استان اصفهان و حوزه آبریز زاینده‌رود است، تصریح کرد: این در حالی است که برخی‌ها نمی دانند، برخی نمی‌خواهند بدانند و برخی می‌دانند و خود را به نادانی می‌زنند و این امر شرایط فعلی را برای تالاب گاوخونی رقم زده است.

عدم توجه به حریم، ۱۱۵۰ صنعت را از شهرها می‌گیرد

وی در خصوص روند اجرای طرح تفصیلی و تخطی از حریم تعریف شده توسط شهرداری‌های استان اضافه کرد: در این زمینه و به منظور جلوگیری از این تخلفات مکاتباتی را با اداره راه و شهرسازی انجام داده‌ایم. شهرداریها باید بدانند با عدم حفظ حریم شهرها و توسعه بی رویه، شهرها را از حدود ۱۱۵۰ صنعت خرد و درشت محروم کرده‌اند و برای اصلاح این امر تاکنون تعدادی از شهرداریهای استان برای اصلاح قول همکاری داده‌اند.

دانیالی وجود صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری و توسعه این امر را به واسطه عملکرد شتاب زده مسئولان دانست و با قطعه شعر " قطع قلم، به قیمت نان می کنی رفیق/ این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق" به سخنان خود پایان داد.

کد خبر 345727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زن NL ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    0 0
    کو مرد!