ظرفیت‌های گردشگری شهرضا دیده نمی شود

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان شهرضا دارای ظرفیت‌های مختلف گردشگری است که می‌تواند زمینه رونق سرمایه‌گذاری، کاهش رکود و اشتغال جوانان را فراهم کند، اما متأسفانه به این ظرفیت‌ها توجه نمی‌شود.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در تمامی کشورهای جهان به توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین ارکان رشد اقتصادی، اشتغالزایی و ایجاد مشاغل پایدار توجه می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به کاهش سهمیه‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین استمرار خشکسالی و کاهش درآمد بخش کشاورزی، باید به دنبال ایجاد مشاغل جایگزین و حمایت از اقتصاد غیرکشاورزی باشیم که یکی از بهترین آن‌ها گردشگری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان توجه زیادی نمی‌شود، در حالی که مناطق روستایی و عشایری و اماکن تاریخی و مذهبی شهرستان می‌تواند زمینه جذب هزاران گردشگر و تولید ثروت برای افراد جویای کار و سرمایه گذاران باشد.

محمودی اضافه کرد: روستاهای «اسفرجان» و «هونجان» در شهرضا به عنون مناطق ویژه گردشگری معرفی شده‌اند و دولت نیز تسهیلات مناسبی برای ایجاد مشاغل در این بخش ارایه کرده است، اما متأسفانه بخش خصوصی و به ویژه روستاییان منطقه از این امکانات مناسب، به خوبی استقبال نمی‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت مسئولان از سرمایه گذاران بخش گردشگری، تصریح کرد: باید موانع سرمایه‌گذاری از جمله بروکراسی اداری در این زمینه کاهش یابد و از سوی دیگر اطلاع رسانی مناسب در این زمینه انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امامزاده شاهرضا به عنوان یکی از مناطق بسیار مهم گردشگری در کشور و استان مطرح است، اظهار کرد: متأسفانه مدت‌ها است طرح جامع این امامزاده تهیه نشده در حالی که تهیه و اجرای این طرح یکی از مهم ترین نیازهای رونق گردشگری مذهبی در این شهرستان است.

محمودی ادامه داد: دعوت از مسئولان ارشد کشوری برای حضور در شهرستان و یا اخذ امتیازات فرهنگی و اختصاص اعتبارات برای شهرستان پس از رایزنی‌ها فراوان انجام می‌شود، بنابراین لازم است مسئولان شهرستانی و استانی هم از موقعیت‌های ایجاد شده، استفاده کنند.

کد خبر 345705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.