۶۰ مرکز تخصصی برای کودکان و نوجوانان اصفهان فعال است

عمر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به نیم قرن می‌رسد و تاکنون این کانون توانسته با نفوذ در شهرها و روستاهای کشور ۶۰ مرکز تخصصی را راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به گفته منیره سادات سجادیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان این مرکز با هدف کشف استعدادها و پرورش خلاقیت‌های فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده و عمده فعالیت‌ خود را بر سه محور فرهنگی، هنری و ادبی متمرکز ساخته است.

سجادیان اجرای ۳۰ عنوان برنامه از جمله  قصه گویی، پژوهش و تحقیق، مسابقات علمی، روخوانی، معرفی کتاب، نجوم و زیست شناسی، اردو و سرگرمی و فعالیت‌های قرآنی را از جمله برنامه‌های بخش فرهنگی این کانون در کنار امانت داده کتاب می‌داند و می‌گوید: برپایی کارگاه‌های نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، عکاسی و موسیقی عرف کودکان، کارگاه‌های عرف کودک، تشکیل کارگاه‌های نمایش عروسک و ساخت عروسک‌های پویانمایی و فیلم‌سازی و شرکت در فراخوان‌های بین‌المللی و جشنواره‌ها نیز از جمله برنامه‌هایی است که در بخش هنری این کانون اجرایی می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و وجوانان استان اصفهان در بخش فعالیت‌های ادبی نیز نسبت به برگزاری کلاس‌های خلاق ادبی به شکل حضوری و مکاتبه‌ای با روش‌های متفاوت اقدام می‌کند تا به کودکان و نوجوانان به صورت غیر مستقیم روش‌های سرودن شعر و نوشتن داستان را آموزش دهد و بتواند زیرساخت و سرمایه انسانی برای برپایی انجمن‌های ادبی داشته باشد. همچنین به گفته معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، چاپ و نشر آثار ادبی اعضا و برگزاری مسابقات و کلاس‌های ویژه ادبی جزو فعالیت های ویژه بخش ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

سجادیان از برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی در طول سال خبر می‌دهد و می‌گوید: همچنین یک سری کارگاه‌های ویژه تابستان نیز برای کودکان و نوجوانانی که به صورت دوره‌ای کوتاه مدت و در بازه زمانی کوتاه می‌خواهند در ارتباط با فعالیت‌های این کانون قرار بگیرند و این کارگاه‌ها هم برای ارایه همین برنامه‌ها تشکیل می‌شود.

کودکان با نیازهای خاص نیز در لیست ارایه خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد. سجادیان در این باره به ارایه خدمات برای کودکان کم بینا، نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی اشاره می‌کند و می‌گوید: برای این امر مربیانی را آموزش داده‌ایم و برنامه‌های متنوعی را در طول سال برای ااین کوکان اجرا می‌کنیم.

او همچنین از وجود کتابخانه های سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان متقاضی در سطح استان اصفهان خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: مسئولان این کتابخانه‌های سیار با مراجعه به روستاها و استقرار در مدارس کتاب را به اعضا امانت می‌دهند و در کنار امانت کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، فیلم، بازی، گروه‌های سرود و جلسات روخوانی قرآن را برای کودکان و نوجوانان در نظر می‌گیرند و در بخش پستی هم از طریق پست برای کودکان و نوجوانان متقاضی کتاب ارسال شده و در این زمینه برای  آن‌ها  فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

سجادیان همچنین در خصوص فعالیت‌های ویژه نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار می‌کند: امسال برای نخستین بار برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای نوجوانان و اعضا ارشد را در دستور کار قرار داده‌ایم که قرار است این برنامه در سال جاری به صورت پایلوت تنها در شهر اصفهان اجرایی شود.

وی جامعه هدف کانون پرورش فکری را افراد ۶ تا ۱۶ سال می‌داند و اضافه می‌کند: افراد در این بازه سنی می‌توانند با پرداخت حق عضویت یک ساله می‌توانند از ۳۰ فعالیت کانون استفاده کرده وهمچنین امانت کتاب را  داشته باشند.

کد خبر 345648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.