رودخانه مرکزی یزد جاده سلامت می‌شود

طرح ساماندهی رودخانه مرکزی یزد و تبدیل آن به فضای سبز، پارک، جاده سلامتی و پیست‌های اسکیت و دوچرخه‌سواری در دست تهیه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، الهه جورابی، نائب رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد به حضور دو سرمایه‌گذار برای تغییر کاربری رودخانه مرکزی شهر یزد اشاره میو می‌گوید: قرار است در کنار خدمات رفاهی ورزشی، مراکز خدماتی نیز در رودخانه ایجاد شود.

به گفته وی رودخانه مرکزی یزد از پشت پارک شادی تا انتهای بلوار جمهوری امتداد دارد و رسیدگی به این رودخانه برای رفع نیازهای شهروندان از اولویت‌ها است. همچنین با توجه به عبور رودخانه از محله‌های مختلف شهر این مسیل می‌تواند بخشی از نیازهای شهروندان یزدی را به فضای سبز تامین کند.

نائب رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به کمبود ۱۷۵ هکتاری فضای سبز در شهر یزد می گوید: شهرداری اهتمام ویژه ای به توسعه فضای سبز شهر معطوف کرده و در مسیر افزایش سطح فضای سبز عمومی گام بر می دارد. تبدیل رودخانه به فضای سبز و پارک هم در این راستا دنبال شده است.

وی می افزاید: بر اساس نظرسنجی انجام شده از شهروندان، فضای سبز و پارک در اولویت نیازهای شهروندان است و باید به این نیاز پاسخ گفت. شهروندان یزدی اعلام کرده اند به فضای سبز و پارک بیشتری نیاز دارند که نیاز بجایی است و باید راهکارهایی برای آن اندیشیده شود.

جورابی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری برای تامین نیازهای شهروندان محدود است، می‌گوید: مشارکت با بخش خصوصی برای ایجاد فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

کد خبر 345645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تشنه کام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    0 0
    با آب ما اصفهانی های بدبخت