شنا در آب دریا شما را بیمار می کند

تابستان نزدیک است و حتما شما هم مثل خیلی های دیگر تصمیم دارید برای تعطیلات به ساحلی سفر کنید و تنی به آب بزنید؛ غافل از اینکه با آلودگی موجود در آب دریاها شنا کردن شما باعث ابتلا به بیماری های گوناگون می شود.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از newatlas، مطالعات جدید محققان که در دانشگاه Exeter انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال مقاومت به آنتی بیوتیک در شناگرانی که در دریا شنا می‌کنند نسبت به دیگران بالاتر است.

شنا در دریا همچنین خطر ابتلا به عوارض گوش و ناراحتی‌های دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. آلودگی دریاها، یکی از عوامل مهم افزایش ابتلای شناگران به بیماری‌های مختلف است.

این تحقیق شامل بررسی سلامتی ۱۲۰ هزار شناگر از کشورهای مختلف با درآمد بالا، از جمله ایالات متحده، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند است که نشان می‌دهد احتمال ابتلا به بیماری‌های عمومی گوش و تا ۲۹ درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش درافرادی که به طورمستمر در آب دریاشنا می‌کنند، در مقایسه با افرادی که در معرض آب دریا قرار نگرفته‌اند، بیشتر است.

یکی از پزشکان محقق این مطالعه، آنه لئونارد توضیح می‌دهد: در کشورهای با درآمد بالا مانند انگلستان، مردم فکر می‌کنند با گذراندن وقت در دریا از نظر روحی وجسمی سالم‌تر می‌مانند؛ اما جالب است بدانید که بررسی‌های ما نشان می‌دهد صرف وقت در دریا باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های گوش و مشکلات سیستم گوارش مانند درد معده و اسهال می‌شود.

این تحقیق نشان می‌دهد که آلودگی هنوز خطر بزرگی است که شناگران در کشورهای مختلف جهان با آن روبرو هستند.

این نخستین مطالعه درباره آلودگی آب دریاها نیست. در ماه ژانویه یک تیم پزشکی گزارش داد کسانی که به طور منظم در آب‌های ساحلی خارج از انگلستان شنا می‌کنند دو برابر بیشتر احتمال دارد که یک باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک نسبت به دیگران در روده خود داشته باشند.

آلودگی دریا، منبع باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک است. این آلودگی از فاضلاب شهری و آب محصولات کشاورزی که با کود تغذیه شده‌اند، ناشی می‌شود.

کد خبر 345617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.