تخلفات سازمان «صمت» را نه رد و نه تایید می‌کنیم/ اگر لازم شد مطالب را می‌گوییم

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در مورد تخلفات سازمان صمت مسائلی به صورت غیر رسمی بیان شده که ما نه آن را رد و نه تایید می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا فولادگر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تصمیمی برای تخلفات سازمان «صمت» اصفهان گرفته شده است، اظهارکرد: من به این موضوع اعتقاد ندارم که اگر تخلفی می‌شود آن را پیگیری نکرد، اما مسائلی که در خصوص رییس این سازمان مطرح می‌شود به دو دسته مباحث مدیریتی و کارکردی و تخلفاتی تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: بالاخره هر فردی در دوره مدیریتی خود توانایی‌هایی داشته و به صورت طبیعی ممکن است سیر تغییر و تحولات مدیریتی صورت گیرد. البته وزارت صمت ممکن است در این تحولات نظر مجمع نمایندگان را نیز جویا شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص تخلفات رییس سازمان صمت نیز گفت: در این باره مسائلی به صورت کتبی غیر رسمی بیان شده و ما منکر این موضوعات نیستیم و آن را تایید هم نمی‌کنیم زیرا در جایگاه مقام قضایی قرار نداریم، اما همین مطالب را به سازمان‌های مربوطه گزارش دادیم.

فولادگر افزود: اگر لازم باشد این مباحث به صورت رسمی از سوی نمایندگان مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه آیا کمیسیون نظارت بر اصناف باید برای خود حق الجلسه ای تعیین کند و این هزینه از سوی اتاق اصناف پرداخت شود؟ گفت: این موضوع قابل رسیدگی است و من تا به حال چنین چیزی را در قانون ندیده‌ام. البته به لحاظ عرفی هم این موضوع اشکال دارد.

این نماینده مجلس گفت: برخی از بازرسی‌ها از سوی مدیریت همان بخش صورت می‌گیرد و این منجر به نادیده گرفتن برخی تخلفات می‌شود و موضوع مطرح شده در خصوص کمیسیون نظارت هم شبیه به همین است.

فولادگر همچنین در خصوص انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اصفهان که رییس آن رییس حراست سازمان صمت اصفهان است، افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک سازمان دولتی است که تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند و یک نهاد بازرسی هم دارد، حال اگر انجمن حمایت از مصرف کنندگان اصفهان غیر دولتی باشد، یک مقام دولتی نمی‌تواند ریاست آن را بر عهده داشته باشد در غیر این صورت اگر سازمان باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مصوبات این سازمان و کمیسیون نظارت رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: این سازمان باید در صورت درخواست نهادهای بازرسی، گزارش بازرسی خود را ارائه دهد و باید به رسانه‌ها نیز پاسخگو باشد.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به اینکه عملکرد سازمان صمت اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید، افزود: در مورد مسائل مدیریتی و کارکردی اگر شرایط کاری ایشان به صورتی است که وزارت صنعت درصدد تحول است، ما خواهان این هستیم که فرد جایگزین باید بهتر از فرد قبلی باشد.

وی تصریح کرد: من ارزیابی دقیقی در خصوص عملکرد ایشان نسبت به دوره های قبلی و جدید ندارم، هر کدام از مدیران صنایع اصفهان نقاظ ضعف و قوتی داشته‌اند. اما اگر تخلفات محرز شود که البته در این خصوص قضاوتی ندارم، مباحث مدیریتی کنار می‌رود و باید عزل صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، اظهار بی اطلاعی حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد ریاست سازمان "صمت" اصفهان، صنعتی ترین شهر کشور و حوزه انتخابیه وی جای تامل دارد! این اظهار بی اطلاعی در حالی مطرح شده که نزدیک به بیش از دو سال از عمر مجلس شورای اسلامی گذشته و حتما باید از مهم ترین بخش اصفهان یعنی صنعت، این نماینده ارزیابی دقیقی داشته باشد تا امر نظارت بر حسن فعالیت دستگاه‌ها محقق شود. در غیر این صورت نمایندگان به بخشی از وظیفه معین خود از سوی قانون بی توجهی کرده و موجب مشکلاتی می‌شوند.

این اظهار بی اطلاعی از سوی این نماینده در حالی مطرح شد که وی دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه تصریح کرد که در این دوره از مجلس سعی کردیم نظارت‌های جدی تری داشته باشیم و از قانونگذاری صرف فاصله بگیریم. وی حتی این را هم گفت که گزارش‌های نظارتی به سه قوه ارائه می‌شود.

کد خبر 345594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.