حفظ حقوق شهروندی معیار عمل مدیریت شهری است/شکاف‌ها ترمیم می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید حفظ حقوق شهروندی معیار همه اعمال باشد تا شاهد حفظ کرامت انسانی باشیم، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که دیوارهای بی اعتمادی از بین برود و شکاف‌ها ترمیم شود که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم در مسیر از پیش تعیین شده حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی بعدازظهر امروز (شنبه) در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان اظهار کرد: با ایجاد تغییرات در شهرداری به دنبال ایجاد فضای جدید و با نشاط با حضور افراد با کارآمدی بیشتر هستیم.

وی ضمن تشکر از مدیران قبلی که زحمات زیادی در طول مدیریتی خود کشیدند، افزود: برخی از مدیران به دلیل بازنشستگی، برخی به دلیل جابه جایی و برخی به دلیل ایجاد پویایی بیشتر تغییر یافتند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید اثر هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود را در بلندمدت مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: اگر تصمیمات آنی و بدون فکر باشد، ممکن است ما را به اهداف مد نظر نرساند، بنابراین باید به دنبال منابع ماندگار باشیم و تصمیمات فعلی باید در آینده تاثیرگذار باشد و به جامعه و رفاه شهروندان کمک کند.

نوروزی با بیان اینکه باید در جهت افزایش کیفیت و تامین رفاه اجتماعی حرکت کنیم، گفت: به دنبال تامین منابع درآمدی مطلوب و سالم هستیم، البته منظور از درآمد تنها درآمدهای مالی نیست، بلکه امروزه سرمایه‌ها متنوع و متعدد است که همه این درآمدها را برای افزایش کیفیت زندگی نیاز داریم.

وی افزود: سرمایه‌های انسانی امروزه در قالب مهارت‌ها، استعدادها و ... و سرمایه های فیزیکی اعم از زیرساخت‌ها، سرمایه‌های فرهنگی، سرمایه‌های اجتماعی، سرمایه‌های طبیعی از جمله خاک، آب، معادن و ... برای ما دارای اهمیت است که مدیران باید همه این درآمدها را در کنار هم قرار دهند، اگر همه سرمایه‌ها و درآمدها با هم و در کنار هم حفظ شوند، می‌توانیم راه توسعه و پیشرفت را ادامه دهیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باید به سرمایه‌ها به گونه‌ای نگاه کنیم که توسعه پایدار ایجاد شود و شهروندان در شهر احساس عدالت و شهروندی کنند، باید به گونه‌ای عمل کنیم که دیوارهای بی اعتمادی از بین برود و شکاف‌ها ترمیم شود که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم در مسیر از پیش تعیین شده حرکت کنیم.

نوروزی اضافه کرد: باید حقوق سالمندان، معلولان، از کار افتادگان و کسانی که نمی‌توانند به راحتی به حقوق خود دسترسی پیدا کنند، مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان از سوی یونسکو در میان ۱۸۰ شهر جهان به عنوان شهر خلاق قرار دارد، گفت: در این راستا باید رفاه عمومی، برابری، عدالت و بهره‌مندی از امکانات برای همه شهروندان فراهم و عزت و کرامت آن‌ها حفظ شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید حقوق شهروندی معیار همه اعمال ما باشد تا شاهد حفظ کرامت انسانی باشیم، گفت: مشکلات متعدد است و این تغییرات و جابه جایی برای مسلط شدن بر مشکلات است، البته ما از وجود برخی مشکلات هم خیلی نگران نیستیم، زیرا معتقدیم محدودیت و نیاز ابزاری برای خلاق شدن یک جامعه است.

نوروزی تاکید کرد: جوامعی که با محدودیت روبرو بوده اند توانسته اند خلاقیت بهتری از خود نشان دهند، مثل آلمان و ژاپن که بعد از جنگ جهانی دوم با محدودیت هایی روبرو شدند اما توانستند با خلاقیت و نوآوری پیشرفت کنند.

وی اظهار کرد: اگر امروز با مشکل کم آبی مواجه هستیم، رودخانه خشک شده است و با بحران بزرگ روبرو هستیم باید به عنوان یک فرصت به آن نگاه کنیم و یک فرهنگسازی در خصوص کشت، استفاده از فضای سبز مقاوم و آبیاری درست و صحیح داشته باشیم. درست است که این مواردی مانند خشکی زاینده رود تهدید است، اما باید آنها را به فرصت تبدیل کنیم تا شاهد رشد جامعه باشیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از شهر اصفهان فرسوده شده است و ساختمان های ویران دارد، اما باید این موارد برای ما فرصتی ایجاد کند تا شهر را نوسازی و بهسازی کنیم و از این وضعیت بیرون بیاوریم.

نوروزی تصریح کرد: لازم است مکان مناسبی برای بازدید گردشگران در شهری که به عنوان شهر گردشگری و توریستی معروف است، فراهم آوریم بنابراین نیاز و محدودیت برای انسان هایی که عنوان خلاقیت را یدک می کشند، باید به فرصت تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، در آیین تکریم و معارفه خدمتمگزاران شهر، رضا اخوان به سمت مدیر منطقه ۴، علی باقری به سمت مدیر منطقه ١٢، محمد شرفا به سمت مدیر منطقه ١٣ و محمد مجیری به عنوان مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی منصوب شدند.

کد خبر 345574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.