شهردار اصفهان به اجلاس بین‌المللی «شهرهای خلاق جهان» در لهستان می رود

شهردار اصفهان طی هفته جاری در اجلاس بین‌المللی شهرهای خلاق جهان که در شهر کراکوف لهستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (شنبه) در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن اعلام این خبر فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی را به تمام فعالان عرصه صنایع دستی تبریک گفت و اظهارکرد: هنرمندان اصفهان در رشته‌های مختلف همواره مایه افتخار شهر بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی، طی هفته جاری در اجلاس بین‌المللی شهرهای خلاق جهان در شهر کراکوف لهستان شرکت خواهیم کرد، امیدواریم این اجلاس دستاوردهای خوبی برای هنرمندان عرصه صنایع دستی داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق در سال ۲۰۰۴ به منظور تقویت تعاملات بین‌المللی بین شهرها تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ شهر دنیا عضو این شبکه هستند و اصفهان نیز به عنوان یکی از شهرهای خلاق در عرصه صنایع دستی عضو این شبکه است.

وی ادامه داد: شهرهای عضو شبکه شهرهای خلاق برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری‌های خوبی با هم دارند و فعالیت های مثبت خود را با هم به اشتراک می‌گذارند و در واقع بین بخش خصوصی، عمومی و جامعه مدنی تعادلی را ایجاد می‌کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق در هفت حوزه فعال است، گفت: شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای عامه به عنوان شهر خلاق در یونسکو شناخته شده است، بنابراین امیدواریم با توسعه همکاری‌های بین‌المللی زمینه‌ای فراهم شود تا تجربیات شهرهای عضو شبکه شهرهای خلاق در زمینه صنایع دستی، هنرهای عامه و هنرهای سنتی منتقل شود و از خلاقیت و نوآوری با رویکردهای بین رشته‌ای بیشتر بهره ببریم.

نوروزی تصریح کرد: برای افزایش تولید ناخالص شهرهای خلاق باید زنجیره‌ای از تلاش‌ها انجام شود، مدیریت شهری اصفهان آماده است تا سهم خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان از یک سو با ایجاد اقتصاد کارآفرینی به دنبال توسعه کارآفرینی به ویژه در خصوص صنایع خلاق است و از سوی دیگر به دنبال بازاریابی شهری برای جذب هر چه بیشتر گردشگر است و بی شک مجموعه این تلاش‌ها می تواند صنایع خلاق را در شهر اصفهان توسعه دهد.

شهردار اصفهان شرکت در اجلاس لهستان را فرصتی مغتنم برای توسعه بازاریابی شهری در شبکه شهرهای خلاق خواند و ابراز امیدواری کرد: این حضور برای صنایع دستی شهر و فعالان این عرصه مثمرثمر باشد.

نوروزی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و افزود: روز گذشته مترو به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت و در روز عید سعید فطر نیز به منظور خدمات رسانی بیشتر به نمازگزاران مترو رایگان خواهد بود.

کد خبر 345518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.