۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
آزادی قدس آرزوی هر رزمنده بود

شهرضا – به زودی ای قلب تپنده امت اسلام که سال‌هاست خسته از جنگ و غصب و کشتار، چشم‌انتظار رهایی هستی، تو را گرم در آغوش می‌کشیم؛ تا آن روز رهایی، راهی نمانده.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، در گوشه‌ای از میدان «تاسوعا» ایستاده، با چفیه‌ای که بر دوش دارد و پیشانی‌بند «لبیک یا خامنه‌ای»؛ نزدیکش که می‌رسم با لبخند از من استقبال می‌کند و می‌گوید: «تقریبا نیمساعت زودتر آمده تا شاید از همرزمان گذشته کسی را پیدا کند، اما هنوز موفق نشده»، او سخنانش را اینگونه ادامه می‌دهد:«چهل سال است که این روز را می‌بینم، حتی در جبهه هم تظاهرات داشتیم، آزادی قدس آرزویی بود در دل هر رزمنده...»

آدم‌هایی مثل حاج قربانعلی مرادی که یک پایش را هم در راه حفظ انقلاب و کشور داده کم نیستند، همه آن‌هایی که امروز در «میدان تاسوعا» جمع شده‌اند با او هم عقیده هستند؛ حتی رامتین که کودکی هشت ساله است و به همراه پدرش، آمده تا در راهپیمایی شرکت کند.

او می‌گوید:«مدرسه تعطیل شده، اما ما همکلاسی‌ها قرار گذاشتیم که امروز حتما بیاییم.» و با افتخار پیشانی‌بندش را نشانم می‌دهد و می‌گوید:«این را هم مادرم خریده برای امروز»

دیار شهید همت امروز بار دیگر شاهد خروش مردمانی بود که در ولایتمداری و انقلابی‌گری، چیزی کم نگذاشتند. امروز زن و مرد، پیر و جوان، از راه دور و نزدیک آمدند تا با دیگر پیمان دیرینه خود در راه حفظ اسلام و انقلاب را تجدید کنند، تجدید پیمانی که زبان روزه‌دارشان، گواه راستی آن است.

«امید» معلم دبستان است و با پلاکاردی مزین به تصویر امام(ره) و رهبری در میانه جمعیت دیده می‌شود، می‌گوید:«معلم الگوست، ما باید در صحنه حاضر باشیم تا وقتی سر کلاس می‌گوییم حفظ انقلاب وظیفه همه ماست را با رفتارمان تأیید کنیم.»

جانبازی در گوشه دیگر خیابان همراه جمعیت است و سوار بر ویلچری که به سختی آن را حرکت می‌دهد، در شعارها همراهی می‌کند. او نیز می‌گوید:«هرچه سختی راه بیشتر باشد، اجر انقلابی بودن و انقلابی ماندن هم بیشتر است، لازم بود من هم مانند همه مردم در راهپیمایی شرکت کنم، چون جنگ هنوز تمام نشده است.»

«رضا» نوجوان ۱۷ ساله‌ای است که به همراه تعدادی از دوستانش در میان راهپیمایی کنندگان است، «باید جوانان و نوجوانان هم در این راهپیمایی شرکت کنند تا به کسانی که تصاویر و اخبار مراسم را مشاهده می‌کنند ثابت شود که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هم به ارزش‌های آن پایبند هستند.»

«محمد» هم می‌گوید:«روح امام(ره) امروز بیش از هر روز دیگر شاد است، چون می‌بیند که سال‌ها تلاش و مجاهدت چگونه به ثمر نشسته است.»

حالا دیگر جمعیت روزه‌داری که از میدان تاسوعا حرکت کرد، سراسر خیابان «شهید بهشتی» را پر کرده و به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد.

سراسر خیابان را پلاکاردها و دست نوشته‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» پر کرده است و پرچم آمریکا و اسراییل در میان غریو الله‌اکبر مردم به آتش کشیده شد. کودکان صورت خود را به رنگ پرچم ایران نقاشی کرده‌اند و با دستان کوچکشان، جمعیتی بزرگ را همراهی می‌کنند.

امروز مصلی نماز جمعه مقصد راهپیمایی‌کنندگان بود، اما به زودی «قدس» میعادگاه آنان است.

ثمره اشغالی که بیش از هفت دهه از عمر آن می‌گذرد، غارت و قتل مردم فلسطین و غصب سرزمین‌هایشان بوده که گاه صورت نسل کشی به خود گرفته است؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی، سد راهی شد بر سر یکه‌تازی جنایتکاران.

شاید سال ۱۸۹۸ میلادی که «تئودور هرتصل»، خبرنگار و نویسنده یهودی، کتابی تحت عنوان «دولت یهود» را منتشر و در آن از تشکیل دولت یهودی دفاع کرده بود گمان نمی‌کرد، روزگاری مردمی آزادیخواه اینگونه در برابر جنایات آن دولت قیام کنند.

روزگاری سیاستمداران انگلیسی با سرکوب و کشتار و صدور «اعلامیه بالفور» توانستند حکومتی جعلی را ایجاد کنند، اما دیگر زمان کشتار و توسل به گلوله‌های سربی پایان یافته و کسانی که دستشان به خون مردم بی‌گناه فلسطین آلوده است، باید پاسخگوی اعمال خود در پیشگاه جهانیان باشند.

گزارش از:عباس صادقی خبرنگار ایمنا سرویس شهرستان

کد خبر 345489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.