آمریکا جرأت اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز آمریکایی ها می دانند و به ترامپ هم اعلام کرده اند که قدرت بازدارندگی سه کشور ایران، روسیه و چین به شکلی است که اگر در عرصه نظامی با آنها وارد جنگ شویم، احتمال پیروزی ۱۵ درصد است.

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با تحلیل وضعیتی که امروز در سرزمین های اشغالی فلسطین وجود دارد، اظهار کرد: امروز برخی سوال می کنند آیا نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر کجای دنیا بین مسلمانان و غیر مسلمانان اختلاف و درگیری به وجود بیاید، بدان شکلی که قبل از پیروزی انقلاب در آن ورود پیدا می کرد دخالت خواهیم کرد، باید در پاسخ این سوال گفت؛ خیر پاسخ منفی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بین کشور آذربایجان که مسلمان هستند و کشور ارمنستان بر سر سرزمین اختلاف به وجود آمد و این دو کشور حتی آرایش نظامی به خود گرفته و تا یک قدمی جنگ پیش رفتند، اگر فلسطین و بیت المقدس هزاران کیلومتر با ما فاصله دارد، دو کشور آذربایجان و ارمنستان همسایگان شمالی ما هستند و موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر این دو کشور،  دعوت آنها به آرامش بود.

موضع ایران ورود به جنگ به نفع مسلمانان نخواهد بود

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران از طرفین خواست اگر تمایل دارند دولت جمهوری اسلامی بین آنها وساطت کرده و به رفع اختلافات آنها کمک کند تا درگیری و جنگ به وجود نیاید؛ بنابراین چنانچه اختلافاتی که بین مسلمانان و غیر مسلمانان به وجود بیاید، موضع ایران ورود به جنگ به نفع مسلمانان نخواهد بود و تنها خواستار ایجاد صلح بین آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: برخی سوال می کنند چرا موضع جمهوری اسلامی در خصوص بیت المقدس و مقابله با رژیم صهیونیستی به این میزان دارای حساسیت است، باید گفت در مرحله نخست مبنای اولیه این موضع گیری مبانی دینی است و خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) چنین فرموده است: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته های آنها شوی، و از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: هدایت، تنها هدایت الهی است و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود«.

کوهکن اضافه کرد: از سوی دیگر تاریخ، تجربه و اتفاقاتی که طی سالیان سال رخ داده نشان می دهد ۸۰ سال پیش اگر به سرزمین های اشغالی سفر می کردید نام کشور فلسطین به نوعی مطرح می شد که چهار درصد از این سرزمین را یهودی‌ها مالک بودند و ۹۶ درصد متعلق به مسلمانان بود.

وی عنوان کرد: اولین گام ها برای تبدیل فلسطین به غده ای سرطانی در کنار اولین قبله مسلمانان را روباه مکار انگلیس برداشت و با کمک آمریکایی‌ها و با تزریق پول‌های کثیف خود با هزاران ترفند زمین‌های کشور فلسطین را از دست مسلمانان خارج کردند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس با فشار و تهدید به شکلی عمل کردند که بیش از سه میلیون مسلمان فلسطینی مجبور به مهاجرت به کشورهایی همچون لبنان، سوریه و... شدند و اسراییل با کمک و پول استکبار جهانی در سرزمین اشغالی فلسطین شکل گرفت و به آن مشروعیت بخشیدند.

مسلمانان فلسطین هیچ راهی جز طی کردن خط مقاومت نداشتند

وی افزود: آنها با ترفندها و نقشه های شوم خود معادله سرزمین فلسطین را برعکس کرده و بیشتر مالکیت این سرزمین را در اختیار گرفتند و پس از آن کشتارهای وحشیانه انسان های بیگناه و کودکان را در فلسطین آغاز کردند و باید توجه داشت صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر و در مبانی اعتقادی خود کشتار کودکان بی گناه را مجاز می دانند.

کوهکن تصریح کرد: صهیونیست با ترفندهای مختلف مسلمانان را در کشور خود به عقب راندند و بر این کشور مسلط شدند و چون خود را قوم برتر می دانستند حیطه حکومت خود را از نیل تا فرات اعلام کردند تا جایی که سازمان ملل که خود به این رژیم آدمکش و اشغالگر برخی مجوزها را داده بود، طی ۵۹ سال اخیر به دلیل کشتارهای فراوان ده ها قطعنامه علیه آن صادر کرده است.

وی ادامه داد: مسلمانان فلسطین هیچ راهی جز طی کردن خط مقاومت نداشتند؛ چراکه هیچ یک از قطعنامه های سازمان ملل اجرایی نشد، یا آمریکا عموم این قطعنامه ها را وتو کرد و یا قطعنامه هایی که بسیار ضعیف بودند توسط رژیم جنایت کار اسراییل اجرا نشد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حال باید سوال کرد با چنین رژیمی که حمایت کامل آمریکا را دارد، می توان از طریق مذاکره پیش رفت؟ تجربه تاریخی به ما نشان می دهد آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی تصریح مرد: یاسر عرفات که جنبه های مثبتی نیز داشت، در سال های آخر عمرش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بزرگترین اشتباه عمر سیاسی یاسر عرفات چه بوده است، پاسخ می دهد که «بزرگترین اشتباه دوران عمر سیاسی من اعتماد به آمریکایی ها بوده است».

نماینده مردم لنجان عنوان کرد: معمر قذافی نیز در دیدار با  رییس جمهور قبلی ایران بعد از آن که اصحاب رسانه از جلسه خارج شده بودند به فرستاده ایران گفته بود که راه درست را ایران می رود، ما آنچه داشته ایم را به آمریکا داده ایم، ولی آمریکایی ها حتی به یک مورد از تعهداتشان نیز عمل نکرده اند.

هر مسئولی که به آمریکا اعتماد کند یا ساده لوح است یا خائن

کوهکن متذکر شد: هر مسئولی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخلاف نظر مقام معظم رهبری به اندازه یک سر سوزن به آمریکا اعتماد کند یا ساده لوح است یا خائن؛ بر همین اساس باید هوشیار بود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر رژیم غاصب صهیونیستی که موجودیتش با جنایت و جنگ حفظ می شود، خصلت های بد زیادی دارد که یکی از آنها جاسوسی و تزریق طرح‌های کارشکنانه علیه دیگر کشورها است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته دولت‌ها و ملت ها با اتکاء به زحمتی که می کشیدند دست رنج خود را به دست می آورند، اما امروز در دنیا اگر کسی اختراع و یا نوآوری داشت در صورتی می تواند از آن اکتشاف به نفع ملت خود استفاده کند که قبل از آن به هر دلیلی همچون جاسوسی و... این نوآوری در مرکز بین المللی موساد به ثبت نرسیده باشد.

وی تصریح کرد: شاید ما هیچ کشوری را سراغ نداشته باشیم که خود به ترور اعتراف کند، حتی کشوری چون آمریکا که مغزهای متفکر خود را پس از بازنشستگی ترور می کنند نیز  چنین چیزی را اعلام نمی کند، اما رژیم صهیونیستی به وضوح به ترور دانشمندان ما اعتراف کرده است.

کوهکن متذکر شد: کسانی که در فتنه ۸۸ نقش به سزایی داشتند و امروزهمچنان از آنها نگهداری می شود، برخی اصرار بر آزادی این افراد دارند که این مسئله نیز توطئه است چراکه زنده این افراد دیگر به کار رژیم صهیونیستی نمی آید و آنها با ترور این افراد قصد دارند این مسئله را به گردن جمهوری اسلامی بیندازند و بر همین اساس جمهوری اسلامی هزینه نگهداری این افرد را پرداخت کرده و حتی جان آنان را نیز حفظ کرده است.

طرفداران  رابطه با آمریکا باید آگاه و بیدار شوند

وی افزود: آنهایی که آگاهی ندارند و در فضای مجازی مباحثی چون ارتباط با آمریکا و... را مطرح می کنند نیز باید آگاه و بیدار شوند، ما امروز باید بر داشته های خود همچون انرژی صلح آمیز هسته ای نکیه کنیم و مطمئن باشند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و آمریکا و... جرات ورود به جنگ با ایران را ندارند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز آمریکایی ها می دانند و خصوصی به ترامپ اعلام کرده اند «سه کشور ایران، روسیه و چین بر روی حسگرها و ...کار کرده اند و قدرت بازدارندگی این سه کشور به شکلی است که اگر در بخش نظامی وارد جنگ شویم احتمال پیروزی ۱۵ درصد است» و بر همین اساس آمریکا جرات به ورود به جنگ نظامی با ایران را ندارد.

وی ادامه داد: نگرانی دیگر آمریکا این است که نظام جمهوری اسلامی، نظامی نیست که یک حزب بر اساس مشی سیاسی آن را به وجود آورده باشد؛ بلکه این نظام مقدس ریشه در مبانی دینی و اعتقادی مردم دارد و هر چند روز اول دایره تاثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی در مرزهای کشور بود، اما امروز دایره تاثیرگذاری آن فراتر از مرزها رفته است.

کوهکن اضافه کرد: این قدرت نفوذ نظام مقدس جمهوری اسلامی به میزانی است که در مقابل ترفند اختلاف بین شیعه و سنی با قدرت تمام ایستاده و از عمق وجود شیعه و سنی را به یکدیگر نزدیک می کند؛ چراکه دشمن قصد دارد به اعتقادات مسلمانان خدشه وارد کند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن برای نابودی وحدت در جامعه ایران تلاش می کند و بر همین اساس بر روی سه محور ایجاد اختلاف، استفاده حداکثری از فضای مجازی و از بین بردن اعتماد مردم به مسئولان برنامه ریزی کرده است.

کد خبر 345479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.