خانم ها سلامت خود را جدی بگیرید

نکته های سلامتی برای زنان کمی متفاوت تر از مردان است. رعایت نکات ساده سلامتی و بهداشتی به شما کمک می کند در هر سنی که هستید سالم بمانید. اگر این شش نکته ساده را دنبال کنید، کیفیت زندگی خود را برای سال های آینده بهبود خواهید بخشید.

به گزارش سرویس علمی ایمنا و به نقل از سایت everydayhealth، برای احساس بهتر و سالم بودن در هر سنی، مهم است که شیوه زندگی هوشمند و نکات بهداشتی را در نظر بگیرید. شش نکته ساده که زنان می‌توانند هر روز (یا با منظم بودن) برای اطمینان از سلامت خود انجام دهند عبارتند از:

 ۱: رژیم غذایی سالم

دونالد نووی، یک پزشک متخصص می‌گوید: شما باید یک غذای طبیعی را جایگزین غذای خوشمزه اما ناسالم کنید. به این معنی که انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه را بخورید وغذاهای فرآورده شده کمتری بخورید. غذاهای آماده و فست فودها را کناربگذارید. لبنیات کم چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شما در طول روز به ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارید تا از پوکی استخوان جلوگیری بشود. اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌هایی که دارای کالری، قند، نمک و چربی هستند بسیار مهم است.

خوردن سالم به شما کمک می‌کند وزن مناسب خود را برحسب قدتان حفظ کنید، مهم این است که بدانید داشتن اضافه وزن می‌تواند به تعدادی از بیماری‌ها منجر شود.

به دنبال یک میان وعده سالم هستید؟ برخی از سبزیجات خام مانند کرفس، هویج، کلم بروکلی، خیار یا کدو سبز را با ماست کم چرب امتحان کنید.

اگر در رژیم غذایی به اندازه کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را دریافت نکنید، باید مولتی ویتامین و یک مکمل کلسیم را برای اطمینان از حفظ سلامتی خود داشته باشید.

 ۲: ورزش

بیماری‌های قلبی، علت اصلی مرگ در میان زنان در دنیا است، اما ورزش می‌تواند قلب شما را حفظ کند. شما باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز، پنج روز در هفته، اگر نه هر روز، ورزش کنید.

 ۳: از عادت‌های خطرناک اجتناب کنید

سعی کنید همیشه دور از سیگار و افراد و محیط هایی که در آن سیگار می‌کشند و یا مخدر و الکل مصرف می‌کنند، بمانید.

 ۴: مدیریت استرس

مهم نیست که در چه مرحله‌ای از زندگی هستید _دختر، مادر، مادر بزرگ_ زنان اغلب با فشار و استرس زیادی روبرو هستند. چند دقیقه در هر روز را فقط برای استراحت و سلامت روان خود وقت بگذارید. سلامت روان برای رفاه فیزیکی شما نیز مهم است. شما همچنین می‌توانید استرس را با ورزش، تکنیک‌های آرام سازی یا مدیتیشن و یوگا کنترل کنید.

 ۵: سلامت پوست

قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌تواند موجب سرطان پوست شود و برای خانم‌ها مرگبار باشد. برای محافظت در برابر سرطان پوست، کرم‌های ضد آفتاب را حتی اگر تنها چند دقیقه در روز در برابر نور خورشید خارج از منزل هستید با فاکتور حفاظت از خورشید (SPF) مصرف کنید. حتی اگر کرم ضد آفتاب را با اطمینان بپوشانید، باید به طور منظم برای بررسی علایم سرطان پوست زیرنظر پزشک باشید. علایم هشدار دهنده شامل هر گونه تغییر اندازه وشکل خال‌ها، رنگ پوست، رنگدانه ها و یا قرمزشدن پوست باشد.

 ۶: چکاب سرطان سینه

سرطان سینه، یکی دیگر از دلایل اصلی مرگ زنان در دنیاست. احتمال سرطان سینه از ۲۰ سالگی در خانم‌ها شروع می‌شود. شما باید هر گونه تغییرات در سینه خود را بررسی کنید و هر گونه نگرانی را به دکتر خود گزارش دهید. همه زنان ۴۰ ساله و بالاتر باید سالانه ماموگرافی انجام دهند. ماموگرافی مؤثرترین راه تشخیص سرطان در مراحل اولیه آن است، زمانی که سرطان بیشتر قابل درمان و کنترل است.

کد خبر 345393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.