توسعه آبیاری تحت فشار در شهرضا

شهرضا - رییس جهاد کشاورزی شهرضا گفت: ۱۵ هکتار به مساحت اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار این شهرستان افزوده می‌شود.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به کاهش نزولات جوی در این شهرستان، اظهار کرد: لازم است شیوه آبیاری مزارع هرچه سریعتر متناسب با الگوهای مدرن آبیاری تغییر کند.

وی با بیان اینکه به زودی ۱۵ هکتار به مساحت ارضی تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار شهرستان افزوده می‌شود، تصریح کرد: این میزان سطح زیر کشت بخشی از مزرعه‌ای به مساحت ۳۵ هکتار در منطقه مهیار واقع در شمال شهرضا است.

رییس جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اهمیت مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو، گفت: تاکنون طرح مبارزه شیمیایی علیه سن مادر، در ۳۹۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان انجام شده است که از این میزان هزار هکتار در مزارع گندم و ۲۹۰۰ هکتار در مزارع جو بوده است.

باقری با اشاره به ایستگاه‌های نصب تله فرمونی کرم خوشه خوار انگور در این شهرستان، اظهار کرد: طرح‌هایی درخصوص پایش تعداد شکار کرم خوشه خوار انگور و زمان مبارزه با نسل اول، اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آفت کرم خوشه خوار انگور یکی از مهمترین آفات انگور در کشور است، تأکید کرد: لارو این آفت در مدت سه نسل از جوانه‌های گل دهنده، غنچه‌ها و حبه‌های انگور تغذیه و خسارت قابل توجهی به محصول وارد می‌کند.

رییس جهاد کشاورزی شهرضا اظهار کرد: در آینده نزدیک همه امور مربوط به تبصره‌های یک و چهار ماده دوقانون اصلاحی حفظ اراضی و باغ‌ها در شهرستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کد خبر 345346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.