ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در زرین شهر با ایجاد مسیرهای ویژه

لنجان- همزمان با روز جهانی دوچرخه تفاهم نامه همکاری میان شهرداری زرین شهر و هیئت دوچرخه سواری شهرستان لنجان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری زرین شهر و هیئت دوچرخه سواری شهرستان لنجان با بیان اینکه ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه نقش موثری را بهبود سلامت شهر و شهروندان برعهده دارد، اظهار کرد: امروزه به دلیل افزایش روز افزون جمعیت در شهرهای مختلف دنیا شاهد هستیم در کنار پیاده روی دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه اصلی مورد توجه مردم قرار گرفته است و با توجه به اینکه امروز روز جهانی دوچرخه نامگذاری شده برآن شدیم تفاهمنامه ای فی ما بین شهرداری و هیئت دوچرخه سواری شهرستان منعقد شود تا به واسطه این تفاهمنامه شاهد آغاز حرکتی بزرگ برای فرهنگ استفاده از دوچرخه اجرای طرح توسعه دوچرخه سواری در زرین شهر باشیم.

وی افزود: این روزها ترافیک سنگین اتومبیل ها در خیابان های اصلی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برخی شهروندان این وضعیت برای بیشتر افراد به وضعیتی آزاردهنده تبدیل شده و شاید برخی از آنها دوست داشته باشند بجای تردد حجم زیاد وسایل نقلیه سبک و موتور سیکلت شهر را مملو از دوچرخه و دوچرخه سواران  ببینند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ما در مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم به دنبال کار تبلیغی نبوده و نیستیم اما به دلیل نیازی که در این شهر احساس شد برآن شدیم طرح توسعه دوچرخه سواری در زرین شهر را اجرایی کنیم چراکه استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری بسیار تاثیرگذار بوده و ضمن کاهش بار ترافیکی معابر و کاهش آلودگی هوا، زمان رسیدن به مقصد را برای شهروندان کاهش می دهد.

وی ادامه داد: زرین شهر شهری متراکم و با جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفر است که خیابان های این شهر برای دوچرخه سواری بسیار مناسب بوده و دسترسی شرق به غرب و شمال به جنوب شهر بسیار راحت است و ظرف مدت ۱۰ دقیقه می توان با دوچرخه این مسیرها را طی کرد.

محمدی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه دوچرخه سواری شهر خلوت و پویایی شهروندان افزایش می یابد، اضافه کرد: خوشبختانه بلوارها و شبکه های معابر زرین شهر برای طراحی توسعه دوچرخه سواری بسیار مناسب است بر همین اساس این حرکت باید از امروز آغاز شود چراکه امکان دارد تغییر فرهنگ استفاده از دوچرخه بجای خودرو چندین سال به طول بینجامد.

وی عنوان کرد: در گذشته فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین مردم رواج داشت اما این فرهنگ امروز تغییر کرده و استفاده از خودرو به جای دوچرخه به ارزش مبدل شده و این درحالیست که دوچرخه‌ سواری تفریحی است که ورزش نیز محسوب می‌شود و استفاده از دوچرخه هورمون‌های نشاط را در انسان آزاد می‌کند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از مردم مشتاقانه از دوچرخه استفاده می کردند و حتی اگر خاطرات دوران کودکی‌ بسیاری از ما مرور شود خواهیم دید اکثر ما خاطرات بسیاری از دوچرخه‌ سواری در محله را به همراه داریم بر همین اساس امروز نیز باید به سمت و سویی حرکت کنیم که فرهنگ استفاده از دوچرخه بار دیگر در بین مردم شهر و در سنین مختلف به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه دوچرخه سواری در زرین شهر همچون نهالی است که نیازمند آبیاری شدن است، یادآور شد: ما امروز به دنبال تغییر این نگرش هستیم واگر بتوانیم محور تردد دوچرخه از شرق به غرب و از شمال به جنوب را در شهر اجرایی کنیم می توانیم دسترسی مردم را به مقاصد مختلف زرین شهر آسان و راحت کنیم البته برای پایه گذاری اینگونه کارها باید مردم، سازمان های مردم نهاد و... ما را یاری کنند.

محمدی افزود: در برنامه های توسعه ای ما طرحی وجود دارد که در صورت اجرایی شدن آن تردد خودرو و موتور سیکلت در پارک ساحلی ممنوع خواهد شد و شهروندان و مسافران می توانند در مسیر پارک ساحلی با دوچرخه و ماشین های برقی تردد داشته باشند.

کد خبر 345309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.