شهرداری باشگاه ایده‌های خلاقانه را راه‌اندازی کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری موظف است با استفاده از روش‌های خلاقانه مشاغل نوین را جایگزین مشاغل مزاحم شهر کند، گفت: شهرداری باید باشگاه ویژه ای برای کارآفرینان راه‌اندازی و در این باشگاه به صورت دوره‌ای آموزش‌های تخصصی را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع  "الزم شهرداری به بکارگیری فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه در مدیریت شهری" امروز پس از بررسی و اعلام نظر در کمیسیون‌ های "امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری"، "عمران، معماری و شهرسازی" و کمیسیون تلفیق در صحن علنی شورا بررسی شد.

پورمحمد شریعتی‌نیا، در خصوص این پیشنهاد با بیان اینکه شهرداری باید برای تجمیع توان و پتانسیل‌های موجود در شهرداری یکی از حوزههای مرتبط را برای به کارگیری فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه معرفی کند، اظهار کرد: شهرداری موظف است به منظور شناسایی، ارزیابی و انتخاب فناوریهای نوین ایده‌های جدید و افراد خلاق و کارآفرین نسبت به تشکیل شورای مشورتی از صاحب نظران و متخصصان نهادهای ذی ربط استفاده کند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید به منظور جذب درآمد پایدار از فعالیتهای مبتنی بر فناوری و خلاقیت بسته‌ای تهیه کند که در آن نحوه انواع مشارکت و همکاری صاحبان فناوری و ایده‌های نو مشخص شده باشد، گفت: این بستهها باید بر اساس وظایف و اختیارات شهرداری تعریف شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری دو ماه مهلت دارد نسبت به تعیین شاخص‌های اندازهگیری مشارکت با افراد خلاق لایحه‌ای را به شورا تقدیم کند، اضافه کرد: این شاخص‌ها باید شامل تعداد مشارکتها، ارزش ریالی مشارکت‌ها، ارزش افزوده ناشی از مشارکت برای شهر، درآمدهای ناشی از مشارکت برای شهرداری و ... باشد.

وی با بیان اینکه اولویت برای شورا در حوزه مشارکت شهرداری در طرح‌های خلاقانه فعالیتهای ضروری است که تاکنون کمترین بازده را داشته، تصریح کرد: به کار گیری ایدههای خلاقانه باید منجر به افزایش بازده مالی فعالیت‌های شهرداری باشد.

شریعتی نیا با بیان اینکه شهرداری موظف است که با استفاده از روش‌های خلاقانه مشاغل نوین را جایگرین مشاغل مزاحم شهر کند، گفت: همچنین شهرداری باید باشگاه ویژه برای کارآفرینان راهاندازی کند و در این باشگاه به صورت دوره‌ای آموزش‌های تخصصی را برگزار کند.

گفتنی است طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع " الزم شهرداری به به کارگیری فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه در مدیریت شهری" با ۱۰ رای موافق تصویب شد.

کد خبر 345269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.