جریمه خسارت عمدی به درختان ۳ برابر می‌شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان به تازگی لایحه ای به شورای شهر ارسال کرده تا در صورت تصویب جریمه وارد کردن خسارت عمدی به درختان شهر تا سه برابر افزایش یابد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: وارد کردن خسارت به درختان یک جرم محسوب می‌شود و افرادی که به درختان خسارت وارد می‌کنند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه حفظ درختان در تمام کشورهای دنیا به ویژه در شهر اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: ماده قانونی مربوطه علاوه بر اینکه برای جبران خسارت وارده پیگرد لازم را انجام می دهد، شهروند خاطی نیز باید خسارات وارد شده به شهر را پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص افرادی که به سبب تصادف باعث وارد کردن آسیب به درختان شهر می شوند، اظهارکرد: قانون خسارت یکنواختی را برای قطع یا وارد کردن خسارت عمدی یا سهوی به درختان وضع کرده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با وارد شدن خسارات غیرعمد به خصوص تصادفات به درختان، راننده وسیله نقلیه باید از طریق بیمه خسارات را پرداخت و یا درختی را جایگزین درخت آسیب دیده کند.

مرتضایی نژاد گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به تازگی لایحه‌ای به شورای شهر ارسال کرده تا در صورت تصویب جریمه وارد کردن خسارت عمدی به درختان شهر تا سه برابر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هیچ گاه خسارت درخت ۳۰ ساله شهر با درخت دو ساله قابل مقایسه نیست، ادامه داد: درختان تامین کننده اکسیژن و ایجاد فضای با نشاط در شهر هستند، بنابراین با مراقبت هر چه بیشتر باید هوای درختان شهر را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: چنان‌چه فردی به صورت عمدی خسارت یا آسیبی را به درخت وارد کند، مشمول ماده هفت شده و خسارت باید برای فرد خاطی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون حفظ و گسترش در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان، ادامه داد: در این کمیسیون نماینده شورای شهر، نماینده شهردار و نماینده سازمان پارکها حضور دارند و محاسبه میزان خسارت طبق فرمول مصوب انجام و به فرد خاطی ابلاغ می شود تا جبران خسارت کند.

کد خبر 345266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.