تربیت خبرنگار تخصصی در اصفهان ضروری است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خبرنگاران محرک توسعه هستند و ضروری است که برای توسعه همه جانبه خبرنگاران تخصصی در اصفهان تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی پیش از ظهر یکشنبه در سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه جوامع اظهار کرد: باید توجه داشت که خبرنگاران خلاق و شجاع می‌توانند در پیشرفت جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار متخصص، بلای جان مدیران است، تصریح کرد: رسانه‌ها به دلیل تاثیر زیادی که بر افکار عمومی از یکسو و همچنین بر تصمیمات مدیران و مسئولان از سوی دیگر می‌گذارند یک نقطه عزیمت پر رنگ توسعه در دنیا محسوب می‌شوند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رسانهها عامل کشف فساد و مانع نفوذ آن به بخش‌های مختلف جامعه هستند، افزود: همچنین رسانه‌ها می‌توانند باعث نشر و باروری ایدههای نوین و فناوری‌های گوناگون شوند چرا که رسانه‌ها عامل انتشار خواسته‌های مردم و بیان راه حل‌ها هستند.

وی تاکید کرد:  برای نقش رسانه‌ها در بهبود فضای کسب و کار، توسعه اقتصادی و اجتماعی ده‌ها صفحه مطلب و صدها ساعت سخنرانی میتوان تولید کرد.

خسروی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه رسانه‌ای و چگونه روزنامه‌نگاری میتواند عامل امواج پایدار توسعه شود، گفت: برای شاخص‌های یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای باید به چند عامل تخصص، شجاعت و خلاقیت توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه شجاعت و خلاقیت عوامل مهمی هستند که قدرت روزنامه‌نگاران را در مقابله با فساد افزایش می‌دهند و توان آنها را در انعکاس مطالب و بیان دیدگاهها تسهیل می‌کند، افزود: همچنین تخصص باعث می‌شود رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران بتوانند دقیقتر و علمیتر مباحث را دنبال کنند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به نظر می‌رسد یکی از نیازهای جدی امروز جامعه روزنامه‌نگاران و ارباب رسانه‌ها، ارتقاء سطح تخصص آنها است. چرا که مباحث امروز شهر و کشور موضوعاتی است که جنبه‌های تخصصی و علمی آن بسیار پررنگ شده‌ است.

وی با بیان اینکه موضوع آب، بحث بهبود فضای کسب و کار، شاخص‌های اقتصادی کلان، موضوع افسردگی و نشاط، مدیریت شهری و ده‌ها بحث و سوژه دیگر که عموماً برای رسانه‌ها جذاب و قابل پیگیری هستند، تبدیل به موضوعات تخصصی شده‌اند، ادامه داد: ضروری است که رسانهها به تخصص‌های مربوطه تجهیز شوند چرا که چنانچه این اتفاق روی ندهد امکان پیگیری دقیق اخبار و رویدادهای مرتبط با این مباحث عملاً از خبرنگاران، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران سلب می‌شود.

خسروی با بیان اینکه مجتمع مطبوعاتی اصفهان باید در راستای تربیت خبرنگاران تخصصی گام بردارد، ادامه داد: ضروری است که در اصفهان خبرنگار متخصص آب، رسانه تخصصی طلا، روزنامه نگار مسلط بر مدیریت شهری و ... داشته باشیم.

کد خبر 345262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.