۳۸۰ هزار خودرو بدون پرداخت عوارض تردد می‌کنند

طرح‌های تشویقی برای پرداخت عوارض در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بررسی پیشنهاد ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت کنندگان عوارض خودرو در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان در سی و ششمین جلسه علنی قرار گرفت.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، گردشکری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص  این پیشنهاد اظهاد کرد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند که حدود ۵۰۰ هزار عدد از این خودروها مشمول پرداخت عوارض میشود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ هزار خودرو و معادل ۲۰ درصد از خودروهای مشمول شهر اصفهان عوارض خود را پرداخت کردند و ۳۸۰ هزار خودرو نیز هنوز نسبت به این امر اقدام نکردند، اضافه کرد: رفتار غیر قانونی شهرداریهای اطراف شهر اصفهان عوامل انگیزشی برای دارندگان خودروهای اصفهان ایجاد کرده تا عوارض خود را به این شهرداری‌ها پرداخت کنند.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید طرح‌های تشویقی برای جذب دارندگان خودرو برای پرداخت عوارض ایجاد کند، ادامه داد: در بازه زمانی پایان سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ شهرداری طرحی را اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت اما ادامه دار نبود.

وی با بیان اینکه باید همه شهروندان نسبت به اجرای برنامه‌های تشویقی شهرداری در حوزه پرداخت عوارض اطلاع داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه باید در حوزه اطلاعرسانی بازنگری انجام شود.

بارنگری در حوزه اطلاع‌رسانی طرحهای تشویقی شهرداری انجام شود

امیر احمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص با بیان اینکه بحث عوارض خودرو نحوه اطلاع رسانی که شهرداری انجام داده یا درست نبوده و یا جامع و کامل نبوده است، افزود: در این دوره بهتر است که بازنگری در حوزه اطلاع رسانی داشته باشیم و اگر اطلاع رسانی درستی داشته باشیم می‌توانیم به اهداف مد نظر برسیم.

وی همچنین خواستار واگذاری مهلت بیشتر به شهروندان برای پرداخت عوارض خودرو شد.

پرداخت عوارض باید به فرهنگ تبدیل شود

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا طرح تشویقی سال گذشته شهرداری اصفهان با توجه به استقبال خوب شهروندان قطع شد، اظهار کرد: چنانچه این طرح ادامه می‌یافت در حال حاضر به یک فرهنگ تبدیل شده بود و کار شهرداری این زمینه آسان‌تر بود.

وی افزود: همچنین باید مشکخص شود که عوارض ماشین‌های گران قیمتی که در سطح شهر تردد میکنند با خودروهای معمولی تفاوتی دارد یا خیر؟

شیرین طغیانی، رییس کمیسون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این زمینه اظهار کرد: باید مشخص شود که عوارض دریافتی از خودروها طی دو سال اخیر نوسان داشته و یا خیر و سالانه چقدر شهرداری از این عوارض درآمد کسب می‌کند.

شهرداری از پرداخت عوارض سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان درآمد داشت

نادر آخوندی، مدیر درآمد شهرداری اصفهان نیز در پاسخ به سوال اعضای شورای اسلامی با بیان اینکه امکان تمدید مهلت اعلام شده برای پرداخت عوارض خودرو وجود ندارد، گفت: بر اساس برآورد سال‌های گذشته مشخص شد هر اندازه که این زمان تمدید شود باز هم مردم انجام این کار را به روزهای آخر واگذار میکنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری ۱۱ میلیارد تومان از محل عوارض خودرو درآمد داشته است، افزود: برای هر خودرو به صورت میانگین ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ تومان اصفهان کارت برای تشویق شهروندان برای پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد از مبالغ اصفهان کارت‌ها توسط شهروندان هزینه شده است.

گفتنی است پیشنهاد ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت کنندگان عوارض خودرو با ۱۱ رای تصویب شد.

کد خبر 345245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.