برنامه‌های فرهنگی را در شهر افزایش می‌دهیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویکرد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزایش تنوع، کیفیت و کمیت برنامه‌های فرهنگی در اصفهان است.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری برنامه چهل چراغ، اجرای چنین برنامه‌هایی را برای شهر اصفهان مفید دانست و اظهار کرد: امروزه با جامعه‌ای مواجه هستیم که با افسردگی، بیماری‌های روانی و بسیاری ازآسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند لذا برگزاری برنامه‌های فرهنگی مهمترین عامل کاهش این موارد در شهر خواهد بود.

وی با اشاره به فراگیر شدن افسردگی و جایگزینی آن به جای شادی در شهر اصفهان، تصریح کرد: شهرداری اصفهان به همراه دستگاه‌های اجرایی بهترین متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و حتی ایجاد تفریحات سالم برای خانواده‌ها است ضمن اینکه با این کار زمینه را برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال فراوان مردم از برنامه چهل چراغ، افزود: در بدو ورود شاهد حضور جمع کثیری از مردم بودم به نحوی که حتی مازاد بر ظرفیت سالن با صندلی‌های اضافه نیز در سالن حضور داشته و از نزدیک شاهد برگزاری برنامه بودند.

برشان استقبال مردم از این دست برنامه‌ها را بیانگر نیاز آنان دانست و گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی و اطلاع‌رسانی خوب مردمی می‌توان بدون صرف هزینه‌های سنگین و با تبلیغات شهری و بهره‌گیری از امکانات نرم‌افزاری و فضای مجازی نیاز مردم را مرتفع کرد.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان، گفت: در این بخش در حال حاضر در ابتدای راه قرار داریم، سیاست اصلی این کمیسیون تدوین برنامه‌های مدون وگسترده برای شهر اصفهان است.

عضو شورای شهر اصفهان به هفته فرهنگی اصفهان و برگزاری برنامه‌های متفاوت آن نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این هفته موفق شدیم تا برنامه‌های فرهنگی را به دل محلات برده و با معرفی افراد سرشناس اصفهانی که به فراموشی سپرده شده‌اند  همچون "امیرقلی امینی" نقش موثری در بازآفرینی این اشخاص ایفا کنیم ضمن اینکه این دست برنامه‌ها نیز با استقبال فراوان مردمی روبرو شد.

وی به بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه‌های فرهنگی در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: سعی داریم تا این بودجه به منظور برگزاری برنامه‌های مفرح در شهر هدایت شود تا باز هم شاهد برگزاری نمونه‌های بارز این چنینی در شهر اصفهان باشیم.

کد خبر 345179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.