محدودیت نوع کاربری برای احداث پارکینگ برداشته می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محدودیت نوع کاربری زمین برای راه‌اندازی پارکینگ در شهر اصفهان به منظور توسعه پارکینگ سازی برداشته می‌شود.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص "ساماندهی تامین پارکینگ‌های خصوصی، مشارکتی و عمومی در شهر اصفهان" اظهار کرد: با توجه به رای مراجع قضایی در خصوص موانع موجود برای عوارض و کسر پارکینگ این پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، افزود: مراکز تجاری، اداری و درمانی زیادی در شهر اصفهان فعال هستند که دچار کسر پارکینگ بوده و باید برای حل این معضل چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس لایحه پیشنهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان قرار است هر مجتمعی که دارای بیش از پنج واحد کسر پارکینگ است هزینه پارکینگ را پرداخت کرده و پارکینگ تملک کند و کسانی که کمتر از پنج واحد نیازمند پارکینگ دارند پول پارکینگ را پرداخت کنند تا پارکینگ عمومی احداث شود.

وی با اشاره به اینکه  کاربری‌هایی که برای زمین‌های شهراصفهان  تعریف شده با عنوان کاربری‌های تجاری، مسکونی، خدماتی و فضای سبز است و کمتر به کاربری پارکینگ توجه شده است، تصریح کرد: از این رو در نظر داریم در این طرح محدودیت کاربری زمین را برداریم و مقید نباشیم که در زمینی که قصد بهره‌برداری از پارکینگ وجود دارد چه کاربری تعریف شده است.

برشان با بیان اینکه برای بهره برداری از پارکینگ فروش تراکم و مالیات در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: تنها مشکل بر سر راه بخش خصوصی تامین زمین برای پارکینگ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود پارکینگ در دو خیابان شمس آبادی و فردوسی در شرایط حاد قرار دارد، افزود: در برخی از مناطق نوساز اصفهان با مشکل زیاد کمبود پارکینگ موجه نیستیم هر چند باید به این مناطق هم به خوبی توجه داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه پارکینگ‌ها در شهر اصفهان نیازمند زمان بندی بلند مدت است، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی نهضت پارکینگ سازی زخم‌های ترافیکی شهر اصفهان را التیام بخشیم.

وی با  بیان اینکه طرح پیشنهادی "ساماندهی تامین پارکینگ‌های خصوصی، مشارکتی و عمومی در شهر اصفهان" در کمیسیون تلفیق مصوب شده است، افزود: در صورت تصویب این طرح در جلسه علنی اجرای آن حتمی خواهد شد.

کد خبر 345067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.