برنامه  "اصفهان به وقت فوتبال" روح جدید ورزش است

به بهانه فینال لیگ قهرمانان اروپا، برنامه "اصفهان به وقت فوتبال" در فرهنگسرای اسوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،" فوتبال به وقت اصفهان" نام سلسله ویژه برنامه هایی است که برای ایجاد فصلی نو در عرصه فعالیت های فرهنگی ورزشی شهر به همت معاونت فرهنگی شهرداری منطقه دو اصفهان برگزار که می شود. این ویژه برنامه برای نخستین بار به بهانه مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا با حضور برخی از پیشکسوتان، فوتبالیست های و مردم علاقمند برگزار شد.

محمد کیهانی، مدیرمنطقه ۲ شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دلایل افتتاح این ویژه برنامه گفت: منطقه ۲ شهرداری اصفهان یکی از مناطق کم برخوردار شهری است و به نسبت جمعیت جوانی که در این منطقه حضور دارند امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی کمی در آن قرار دارد.

وی افزود: پس از این که به این منطقه آمدم با آسیب شناسی انجام شده تصمیم گرفتیم محیطی را ایجاد کنیم تا با توجه به شرایط مالی ضعیفی که در این منطقه وجود دارد فضای شور و نشاط و تفریح را گسترش دهیم. با آقای رمضانی که قبلا مدیر رسانه ای تیم فوتبال سپاهان بودند بیش از یک دهه سابقه فعالیت در حوزه ورزش را داشته اند جلساتی برگزار و تصمیم گرفتیم با امکاناتی که در سطح منطقه داریم و با توجه به سطح توان موجود درست ترین راه را انتخاب کنیم.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: اولین اقدامی که برای ورزش این منطقه انجام داده بودیم، برگزاری مسابقات فوتسال جام ۲۲ بهمن در سال گذشته بود که استقبال خوبی از آن صورت گرفت و متوجه شدیم از بین ورزش ها، فوتبال یکی از رشته های پرطرفدار در این منطقه است. با توجه اینکه تمرینات دو تیم فوتبال سپاهان و ذوب آهن در محدوده منطقه ۲ شهرداری اصفهان برگزار می شود اکثر هواداران این دو تیم در همین منطقه زندگی می کنند و از همین رو خواستیم زمینه ای فراهم شود تا هواداران فوتبال بتوانند با همان شور و نشاط داخل ورزشگاه در داخل منطقه مسابقه فوتبال را ببینند.

کیهانی ادامه داد: با جمع بندی های انجام شده تصمیم گرفتیم مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا به عنوان مسابقه افتتاحیه ویژه برنامه اصفهان به وقت فوتبال در نظر گرفته شود، به همین منظور در فرهنگسرای اسوه که گنجایش نزدیک به ۳۰۰ نفر را دارد این مراسم را برگزار کردیم و برای این که سطح کیفی و جذابیت برنامه بیشتر شود مهمانانی از جمله رسول کربکندی و ناصر نویدنیا دروازه بان های پیشکسوت ذوب آهن و سپاهان، سپهر محمدی( گلر تیم ملی فوتسال) ، محمد باقر صادقی( گلر تیم فوتبال ذوب آهن) ، فرهاد بهادرانی( بازیکن سابق سپاهان و از مربیان آکادمی این باشگاه) و هادی ریش اصفهانی( گلر جوان اصفهانی) را دعوت کردیم تا در کنار مشتاقان فوتبال در منطقه ۲ این فینال را ببینند.

وی با اشاره به استقبال خوب از این برنامه تصریح کرد: از ساعتی قبل از شروع مسابقه جوان ها به محل برگزاری برنامه آمدند و پیش از آغاز مسابقه در صحبت ها و نظرات کارشناسان شرکت می کردند. به هنگام شروع مسابقه، فضایی شبیه ورزشگاه درست شد که  برای ما تعجب برانگیز بود، با توجه به اینکه تبلیغات وسیعی نکردیم ظرفیت فرهنگسرا کامل پر شد و شعارها دقیقاً مانند جو ورزشگاه سر داده می شد. دیدن فوتبال در بین جمعیت حدوداً ۳۰۰ نفری و با ویدئو پروژکتور تجربه جدیدی بود که اتفاق افتاد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان اضافه کرد: برنامه "اصفهان به وقت فوتبال" روح جدید ورزش است و قطعاً ما از این برنامه درس گرفتیم تا نقاط ضعف خود را رفع کنیم. فصل نوینی در برنامه های ما بود با ادامه این برنامه می توانیم تاثیرگذارتر باشیمریا، ضمن اینکه شهرداری می تواند با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده ضمینه ای فراهم کند تا خانواده ها در کمال آرامش، متانت و ادب در کنار یکدیگر از دیدن فوتبال لذت ببرند.

کیهانی اظهار داشت: دوستان در معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری این برنامه استقبال کردند و در حال برنامه ریزی برای برگزاری این برنامه در نقاط مختلف شهر هستند. اما میخواستیم برای اولین بار در منطقه ۲ شهرداری اصفهان این اتفاق رقم بخورد و از این بعه بعد سعی داریم تجربه و داشته های تیم برگزاری را در اختیار مناطق دیگر قرار دهیم تا بتوانند بصورت فراگیرتر در سایر نقاط شهر و یا حتی کشور این رویداد را رقم بزنند.

کیهانی با اشاره به اینکه قبل از این برنامه اقدامات دیگری هم در منطقه ۲ شهرداری اصفهان صورت گرفته بود اظهار کرد: برای اولین بار طرح سه شنبه های بدون خودرو که مختص به خیابان چهارباغ بود در منطقه ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد تا به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در دل محلات گام برداشته باشیم.

کد خبر 344989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.