شهدا شاهد اعمال شما هستند

شاید اطلاعات بسیاری از او در دست نباشد اما همین که شجاعت او را در زندگانی‌اش می‌خوانیم و به دغدغه‌های او فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که شهدا تنها نمی‌خواستند فدا کردن جان و مال را به دیگران بیاموزند بلکه هدف آنها از دفاع و فداکاری، تفکر در راه آنها و رمز و راز خونشان بوده است.

به گزارش ایمنا، فرمانده گردان امام رضا (ع) در لشکر امام حسین (ع) محمود اکبری بود که شجاعت او از همان کودکی‌اش در رفتار و روحیه او آشکار بوده است. می‌گویند هیچگاه زیر بار زور نمی‌رفته و به عدالت اهمیت بسیار می‌داده است. همانگونه که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) شجاعت به خرج می‌داد.

او که زاده کِردآباد اصفهان بود پس از پیروزی انقلاب، آموزش‌های نظامی را در یک دوره کوتاه کسب می‌کند و برای مقابله با دموکرات و کومله عازم کردستان می‌شود. تا اینکه عراق هوس خاک ایران به سرش می‌زند و جنگی را علیه ایران آغاز می‌کند. محمود که دست از شجاعتش برنمی‌داشت پس از چهار ماه مبارزه در غرب کشور برای مبارزه به جنوب کشور می‌رود.

ابتدا در عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر شرکت می‌کند. پس از اینکه در عملیات رمضان فرمانده گروهان می‌شود، به معاونت گردان امام حسین (ع) انتخاب می‌شود. گویی قرار نیست دست از تلاش و مبارزه بردارد که در عملیات محرم پس از کسب تجربیات نظامی، فرماندهی گردان امام رضا (ع) را بر عهده می‌گیرد.

تا اینکه هنگامی که پیشاپیش نیروها حرکت می‌کرد، ناگهان مین زیر پایش منفجر شد و او را به شهادت رساند. در بخشی از وصیت‌نامه این سردار شهید که در آن به ادامه راه شهدا و سیر در سیره آنها اشاره شده است می‌خوانیم «شما به کدامین وصیت‌نامه شهدا عمل کرده‌اید؟ شما مدیون خون آنها هستید. شما فکر کرده‌اید آنها یک جانی داشتند و رفتند؟ آنها شاهدان در کارهای شما هستند...».

کد خبر 344901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.