فعالیت بخش خصوصی را هموار کنید

استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌ها باید زمینه را برای حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی فراهم کنند و البته در این راه می‌توانند بودجه لازم را هم دریافت کنند.

به گزارش ایمنا به تقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،  محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که پیرامون بودجه سال ۹۷ برگزار شد، به تفاوت بودجه امسال با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۷ بودجه پروژه‌های عمرانی به نصف کاهش یافته و تبصره‌هایی جایگزین آن شده است.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته بودجه‌های عمرانی کفاف پروژه‌های عمرانی را نمی‌داد و به همین دلیل بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام می‌ماند و در آخر به بخش خصوصی واگذار می‌شد که در بودجه امسال از همان ابتدا بخش خصوصی وارد اجرای پروژه‌های عمرانی خواهد شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در تبصره‌های ۵، ۹، ۱۸ و ۱۹، دستگاه‌ها می‌توانند به شکل‌های مختلف در قالب تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی از بودجه بهره‌مند شوند، افزود: دولت رویکرد خوبی را در این خصوص در نظر گرفته است و باعث تقویت و توسعه اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور خواهد شد.

استاندار اصفهان از سازمان برنامه و بودجه استان خواست که رویکردها و راهکارهای پیش رو برای بهره‌مندی دستگاه‌ها از این تبصره‌ها را در جلسه‌ای تشریح و توجیه کند و گفت: استفاده از این تبصره‌ها می تواند معیار خوبی برای سنجش عملکرد دستگاه‌ها باشد.

وی یادآور شد: با این رویکرد، استانی که ظرفیت و قابلیت بیشتری داشته باشد می‌تواند بودجه بیشتری را جذب کند و با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان در زمینه‌های مختلف برای حضور بخش خصوصی باید بتوان در این رقابت، عملکرد مطلوبی را داشته باشد.

استاندار اصفهان خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان اظهارکرد: باید از فرصت‌ها، تسهیلات و امتیازات قانونی برای ترغیب بخش خصوصی استفاده کنید و زمینه‌های حضور بخش خصوصی را مطالعه و ارائه کنید و با توجه به محدودیت در بودجه جاری در جهت چابک سازی دولت و مجموعه اداری و افزایش بهره‌وری کارکنان ایده‌های خود را اعلام کنند.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در خصوص مسائل حقوقی دقت بیشتری داشته باشند، یادآور شد: باید نگاه اقتصادی بر اداره سازمان‌ها حاکم شود و دستگاه‌ها وظایفی را که شرایط لازم را دارد، برون‌سپاری کنند.

کد خبر 344773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.