وضع مالیات های سنگین بر پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت

از زمانی که دولت چین تصمیم گرفت از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی واردات پلاستیک از کشورهای اروپایی را ممنوع کند، دردسرهای جدیدی برای مراکز بازیافت این کشورها به خصوص انگلستان ایجاد شد.

به گزارش ایمنا، برای کشوری مانند انگلستان که به مدت ۲۰ سال، وابسته به صادرات پلاستیک های بازیافتی به چین بود، اکنون در کنار سایر سیاست ها برای کاهش مصرف پلاستیک، چاره ای جز افزایش مالیات بر پلاستیک های غیر قابل بازیافت باقی نمانده است.

چین از بزرگترین واردکنندگان مواد قابل بازیافت در جهان است. در سال ۲۰۱۶ میلادی چین ۷.۳ میلیون تن زباله پلاستیکی را از کشورهای پیشرفته همچون انگلیس، آمریکا و ژاپن وارد کرده است. با این حال، در کنار محدودیت های بسته بندی محصولات مختلف با پلاستیک های غیر قابل بازیافت، طبق یک قانون جدید هم اکنون در انگلستان، برای شرکت های تولیدکننده این محصولات پلاستیکی، مالیات های سنگین وضع خواهد شد چراکه دولت در تلاش است تا سال ۲۰۴۲ میلادی، ضایعات پلاستیکی در این کشور را از بین ببرد.

تا پیش از اجرای این قانون، استفاده از کیسه های پلاستیکی در این کشور نیز مشمول مالیات شده بود. این مالیات برای استفاده از هر کیسه یک بار مصرف پلاستیکی در فروشگاه های بزرگ به میزان ۵ پنی بود. در جهت کمک به انجام این سیاست، سوپرمارکت ها تشویق شدند تا محصولاتی را به خریداران معرفی کنند که در بسته بندی آن ها از پلاستیک ها استفاده نشده باشد.

این قانون از اکتبر ۲۰۱۵ به منظور کاهش استفاده از کیسه ‌های پلاستیکی اجرایی شد. همچنین در ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی به ترتیب در سال‌ های ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ برای استفاده از کیسه‌ های پلاستیکی مالیات در نظر گرفته شد که بسیار موثر بود.

منبع: شهر نوشت

کد خبر 344760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.