اجرای طرح "ضیافت کتاب" در خانه های بازی کاشان

کاشان - مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از اجرای طرح "ضیافت کتاب" ویژه ماه مبارک رمضان در خانه های بازی کاشان خبر داد.

مرتضی والی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، با اشاره به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و برنامه جشنواره "ضیافت خوبان" به منظور شناخت بیشتر نونهالان طرح "ضیافت کتاب" در تعدادی از خانه های بازی کاشان این طرح اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به آغاز یادگیری از سنین کودکی و اهمیت سن رشد در ترغیب کودکان برای مطالعه، طرح"ضیافت کتاب" همزمان با جشنواره"ضیافت خوبان" در خانه های بازی قصر کودک، سرزمین کوچولوها، آل یاسین، کودک نابغه، کلاه قرمزی و خانه بازی شاپرک ویژه کودکان مقطع سنی سه تا شش سال برگزار می شود.

والی زاده یادآور شد: در این برنامه کودکان از طریق معرفی کتاب با موضوعات فرهنگ شهروندی همچون آپارتمان نشینی، حمل و نقل و ترافیک، فضای مجازی، فرهنگ استفاده صحیح از وسایل موجود در پارک ها و همچنین اخلاق و آداب مهمانی و ضیافت رمضان آشنا می شوند.

وی، "ضیافت کتاب"را یکی از مهم ترین طرح های ترویجی این سازمان در زمینه فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نونهالان عنوان کرد و افزود: هدف از این طرح گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین شناخت بیشتر دانش آموزان با کتاب است .

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، کتاب‌خوانی با شیوه قصه گویی توسط مربیان و مروجان، مسابقه، شعرخوانی، ایستگاه گریم با موضوع کتاب، قرائت کتاب با مضامین شهروندی کودکان با مفاهیم کتاب و کتاب خوانی و همچنین  اهداءکتاب مناسب با سن نونهالان را از ویژه برنامه های طرح"ضیافت کتاب" دانست.

به گزارش ایمنا، طرح"ضیافت کتاب ویژه کودکان سه تا شش سال است که تعداد شش خانه بازی را در کاشان تحت پوشش خود دارد.  

کد خبر 344744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.