مسئولان شهری برای اجرای طرح آمایش اصفهان هم صدا شوند

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه بخش های شهرداری از جمله معاونت ها، مناطق، سازمان ها و شرکت های وابسته یک صدا و هماهنگ حداکثر تلاش و منابع خود را برای تدوین طرح آمایش اصفهان معطوف سازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت، پیش از ظهر امروز در تذکر میان دستور خود در سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اکنون پس از تلاش طولانی مدت، مقدمات تدوین برنامه جامع اصفهان با رویکرد آمایش شهری فراهم شده است و نهادهای ذی ربط مدیریت شهری در سطح ملی، استانی و شهری در این راستا هم پیمان بوده و نقش کلیدی نیز برای شورای شهر و شهرداری اصفهان تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است همه بخش های شهرداری از جمله معاونت ها، مناطق، سازمان ها و شرکت های وابسته یک صدا و هماهنگ حداکثر تلاش و منابع خود را معطوف به این امر مهم داشته باشند، افزود: این طرح هر ۲۵ سال یک بار در اصفهان رخ می دهد و می تواند نقطه عطف توسعه و تحول اصفهان باشد و از هرگونه اقدامی که چند صدایی از شورا وشهرداری را به ذهن ذی نفعان کلیدی متبادر سازد و منجر به اتلاف بیت المال شود، خودداری کنند.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چشم انداز شهرداری اصفهان باید در چارچوب شرح خدمات برنامه جامع محافظت شده و تدوین شود، تصریح کرد: از این رو از شهردار درخواست می شود اقدامات لازم را بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت راه و شهرسازی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری منعقد شده، برنامه جامع شهر اصفهان را تدوین کند.

لزوم ساماندهی علامتگذاری های جاده سلامت ناژوان

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر نیز ضمن ابراز تأسف از هجمه های بی پشتوانه به شورای شهر، گفت: متأسفانه در مسیر جاده سلامت اصفهان هم دوچرخه سواران و هم عابران پیاده تردد می کنند و با اینکه مسیرهای جداگانه ای هم بر روی زمین ترسیم شده است اما مسیرهای دوچرخه و پیاده از هم تفکیک شده نیستند.

وی ادامه داد: علامت گذاری خدشه دار شده و مرتب جابه جا شده اند و عابرین و دوچرخه سواران نمی توانند به آسانی مسیر ویژه خود را متوجه شده و انتخاب کنند.

این عضو شورا تصریح کرد: از طرفی باید پس از رفع بی نظمی موجود در علامت گذاری ها، این مسیرها توسط پرسنل ناژوان اعمال مدیریت شود تا به صورت یک عادت رفتاری برای مردم در آید  ولی متأسفانه تا کنون این اقدام هم صورت نپذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خواهشمندم قبل از این که حادثه ناگواری در این مسیر رخ دهد و تصادفی بین دوچرخه سواران و پیاده ها اتفاق بیافتد مدیریت ناژوان نسبت به رفع عیب اقدام کند.

کد خبر 344740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.