راه اندازی باغ نمونه برای  آسیب شناسی احیای باغات اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به ایجاد یک باغ نمونه برای بررسی شرایط لازم به منظور حفظ و احیای باغات شهر رأی دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان از دیرباز به داشتن باغ ها و بوستان های سرسبز و با طراوت معروف بوده است به گونه ای که پیشینه تاریخی آن را در اشعار ادیبان بزرگی همچون حافظ می بینیم اما در سالهای اخیر و با تشدید خشکسالی و تشدید کمبود منابع آبی حفظ این ذخایر طبیعی نیازمند مطالعات گسترده و اراده طرح های کارشناسی است. بر این اساس طرح پیشنهادی هشت نفر از اعضای شورا با موضوع حفظ و احیای باغات اصفهان در سی و پنجمین جلسه علنی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این طرح باید یک باغ به عنوان نمونه، در یک محوطه حداقل پنچ هزار متری با تایید شهرداری اصفهان ایجاد شده و در آن گونه های مقاوم به خشکی  کاشته شده و آبیاری آن نیز تحت فشار و قطره ای باشد.  
 فروغ مرتضایی نژاد، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص طرح " حفظ و احیاء باغات اصفهان" با بیان اینکه قرار است ایجاد یک باغ نمونه در اصفهان بر اساس فراخوان و طراحان بخش آزاد انجام شود، گفت: بر این اساس یک باغ انتفاعی و یک باغ تفرجگاهی ایجاد کرد که البته ایجاد آن زمان بر خواهد بود و امیدواریم به تدریج باعث شود تا بتوانیم شرایط فضای سبز شهری را بهبود بخشیم.
به گزارش ایمنا، این طرح با ۱۲ رأی موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید تا یک باغ نمونه ایجاد شده و لزوم احیای باغات اصفهان درآن آسیب شناسی شود. 
کد خبر 344732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.