مردم ایران اسیر جوسازی‌های دشمنان  نمی شوند/ مهاجرت از فریدن باید معکوس شود

استاندار اصفهان گفت: باید با فراهم کردن تمامی امکانات و ظرفیت ها و با توجه به سابقه کشاورزی ، آب و هوای مطلوب ، تمدن بالا شرایطی فراهم شود که شاهد مهاجرت معکوس در منطقه فریدن باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان فریدن، اظهار کرد: شهرستان فریدن منطقه ای با تکثر اقوام، گویش ها و فرهنگ های مختلف است و بزرگان و شهدای گرانقدر فریدن بزرگ در تاریخ ایران نقش اساسی را ایفا نموده اند.

استاندار اصفهان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: مردم ایران آگاه تر از این هستند که اسیر جوسازی های دشمنان قرار بگیرند و به کشوری همچون آمریکا که به همه دنیا از موضع استکباری می نگرد و به هیچ چیز و هیچکس رحم نمی کند اعتماد نخواهند کرد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ با ترور بزرگان، تحریکات داخلی، جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی، جنگ سایبری و امروز جنگ تحریمی برای نابودی جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است، افزود: ایران به اذهان خود این کشورها به قدرت منطقه ای تبدیل شده است و براساس تعالیم اسلام از مظلومان و مسلمانان دفاع خواهد کرد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: مردم ایران با آگاهی کامل خواسته های به حق خود را به گوش مسئولان می رسانند؛ ولی به آمریکا اعتماد نخواهند کرد.

استانداراصفهان با اشاره به تدین، میهن پرستی مردم ایران و در عین حال تلاش دشمنان برای القای بی هویتی به آنان، گفت: ویژگیهای همچون رشادت و عاقل بودن و متدین و زحمتکش بودن مردم ایران، مسئولیت مسئولان را سنگین تر می کند و مدیران باید بدانند که وظیفه ای جز خدمت به مردم ندارند.

مهرعلیزاده در ادامه به مسائل و مشکلات شهرستان اشاره و اظهار کرد: مهاجرت مردم فریدن به دیگر شهرها به دلیل لیاقت، دلسوزی و اهل کار بودن مردمان این منطقه است و غیرت کاری مردمان از بزرگترین نعمات این شهرستان می باشد.

مهرعلیزاده طبیعت و بارش های مطلوب در این منطقه و مسئولین خوب و دلسوز و و ارتباط خوب مردم با مسئولین و مدیران با یکدیگر را از دیگر ویژگی های مثبت این شهرستان برشمرد و گفت: فرماندار جدید شهرستان باید اولویت های این منطقه را در نظر بگیرد و با همکاری دیگر مدیران در راستای حل مشکلات قدم بردارد و هر لحظه رضای خدا را در نظر بگیرد؛ چرا که این شیوه با فرهنگ عمومی مردم سازگاری بیشتری دارد.

استانداراصفهان با بیان اینکه شهرستان فریدن برخوردار از عقل، کفایت؛ دین و مردمی کوشا و ساعی است، افزود: با این ویژگی ها شهرستانی محروم نیست، ولی باید بتوانیم امتیازات مناطق کمتر برخوردار را برای این شهرستان بگیریم تا از سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف از جمله گردشگری بهره مند شویم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت دامداری های صنعتی در این منطقه اظهار کرد: تسهیلات لازم برای این امر در نظر گرفته شده است و از چند طریق در حال پیگیری است.

با ظرفیت های موجود در فریدن حتی یک بیکار هم عیب است

مهرعلیزاده با بیان اینکه با ظرفیت های موجود در این شهرستان وجود حتی یک بیکار هم عیب بشمار می رود، افزود: نباید میزان اشتغال این شهرستان با توجه به سابقه ی کشاورزی، آب و هوای مطلوب، شهریت و تمدن بالا با میانگین کشوری برابری داشته باشد و باید شرایطی فراهم شود که شاهد مهاجرت معکوس در این منطقه باشیم.

مهرعلیزاده بر ایجاد کشاورزی و دامپروری صنعتی وکارخانه های تبدیلی تاکید کرد و افزود: فرماندار شهرستان باید در یک برنامه ریزی دقیق دوساله میزان بیکاری در این منطقه را به صفر برساند و با توجه به استعدادهای این منطقه این کار عملیاتی خواهد بود.

استانداراصفهان به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در دولت به شهرها و روستاها اشاره کرد و اظهار کرد: تسهیلات کافی برای انجام فعالیت های اشتغالزایی فراهم است و باید مدیران شعار کار را مدنظر قرار دهند و از پرداختن به حواشی خودداری کنند.

مهرعلیزاده از مدیران کل حاضر خواست در جلسه ای نیازهای شهرستان را شناسایی و مسائل را بررسی کنند و برای رفع مشکلات راهکار ارائه کنند و یادآور شد: پیگیری رفع مشکلات در شهرستان با فرماندار و در مرکز استان با مدیرکل امور روستایی خواهد بود.

استانداراصفهان در پایان اظهار کرد: مردم باید به دور از هرگونه مسائل حاشیه ای و حاشیه سازی پشتیبان مسئولین باشند و مسئولین هم با انجام درست فعالیت های خود پشتیبان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آنچه که منویات مقام معظم رهبری است باشند بویژه امسال که در جنگ تحریمی قرار گرفته ایم که تنها راه آن مقاومت و اقتصاد مقاومتی است و باید با سرافرازی کامل از آن پیروز بیرون آییم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات «کمال رضایت» فرماندار پیشین شهرستان فریدن تقدیر و «سید محمد تقی معین الدینی» به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

کد خبر 344730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.