"تربیت از تولد تا ۷۰سالگی" در مرکز تخصصی خانواده بررسی می‌شود

مدیر مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری نشست "چهارده میان‌بردر زندگی و تربیت از تولد تا هفتاد سالگی" در اصفهان خبر داد.

سید محمد سجادزاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاهش برنامه‌های تربیتی در ماه مبارک رمضان و گرایش به برنامه‌های عبادی، اظهار کرد: تصور برگزارکنندگان برنامه این بود که عبادت تنها انجام رفتارها و مناسک دینی نیست بلکه زمینه‌های بندگی و عبادت به صورت‌های دیگر نیز می‌تواند خود را نشان دهد، بنابراین اگر در حوزه تربیتی و تحکیم خانواده، سلامت اجتماعی و سلامت مردم  فعالیت کنیم کاری غیر از عبادت انجام نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان توصیه بر برگزاری برنامه‌ها و نشستهای تخصصی در ظهرهای ماه مبارک رمضان دارند، تصریح کرد: این ساعات، زمان‌های کمتر استفاده شده‌ای است که روزه‌داران ضمن حضور در این برنامه می‌توانند بهترین بهره را از زمان آزاد خود ببرند.

مدیر مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به نشست سال جاری مرکز تخصصی خانواده شهرداری اصفهان با موضوع "چهارده میان‌بر در زندگی و تربیت از تولد تا هفتاد سالگی" گفت: این نشست ادامه دهنده و تکمیل‌کننده نشست سال‌های گذشته است که با موضوعات "عبور از صد چالش زندگی"  و "چهل روش برای افزایش کیفیت زندگی" برگزار شده است.

وی با اشاره به بررسی مجدد ابعاد مختلف تربیتی و معرفی ۷ بُعد در تربیت مانند تربیت اجتماعی، جسمی، هیجانی، اخلاقی و .. در نشست سال جاری، گفت: باید بدانیم که تربیت مسیری دائم و جاری است که هیچ زمانی متوقف نشده و مخصوص دوره خاصی از زندگی نیست که با پایان دوران کودکی متوقف شود، این روند از ابتدای زندگی تا پایان عمر ادامه دارد.

وی با اشاره به معرفی ابعاد مختلف تربیتی، تصریح کرد: در این جلسات ویژگی‌های تربیتی افراد مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، به طور مثال فرد در یک بعد تربیتی مانند تربیت اجتماعی خوب رشد یافته باشد اما در بعد دیگر مانند تربیت اخلاقی یا هیجانی رشد نیافته است، بنابراین با شناخت این انواع تربیت شرایط لازم برای رشد در حوزه‌های مختلف نیز فراهم می‌شود.

سجادزاده با تاکید بر توجه والدین به تمام ابعاد تربیتی، اظهار کرد: متاسفانه امروزه در بسیاری از خانواده‌ها توجه به تربیت تحصیلی بوده و از باقی ابعاد تربیتی غافل می‌شوند، بنابراین لازم است خانواده‌ها ضمن شناخت ابعاد مختلف تربیتی برای رشد فرزندان و دیگر افراد خانواده تلاش کنند.

وی به جایگاه ویژه خانواده در تربیت اشاره کرد و افزود: توجه به ابعاد تربیتی به صورت کامل و جامع لازمه رسیدن خانواده به کارکرد اصلی خود که همان رشد، تربیت وساختن انسان‌های متعالی است، خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی خانواده ادامه داد: در این سال‌ها مجموعه فرهنگسرای خانواده و مرکز تخصصی خانواده وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با مخاطب رشد یافته ای روبه رو بوده که در جلسات مختلف ما را همراهی کرده اند و منجر به شکل‌گیری شبکه‌ای از مخاطبین ارزشمند شده است.

وی با اشاره به این سلسله نشست‌ها، آنها را در دسته برنامه‌های کاربردی قرار داد که قادر به رفع بسیاری از مشکلات مردم در حوزه خانواده وروانشناختی است و تصریح کرد: این برنامه با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو بوده، ضمن اینکه در این چند روز مسئولانی که در جلسه حضور داشتند معترف به این بودند که سطح استقبال مردم فوق العاده بالا بوده و بیانگر این است که این نشست‌ها موفق شده جای خود را در میان مردم باز کند.

سجادزاده خاطرنشان کرد: همراهی مردم با این برنامه این پیام را برای ما دارد که شهر نیاز به آموزش جدی و متفاوت دارد، البته این آموزش زمانی به نتیجه می‌رسد که مردم به این برنامه‌ها اعتماد کنند که خوشبختانه ما با اعتماد مردم در این چند سال روبه رو بوده‌ایم.

کد خبر 344707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.