لزوم کاهش بروکراسی اداری در اداره کل راه و شهرسازی اصفهان

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان کارشناسان بسیار خوبی مشغول به فعالیت هستند اما بروکراسی اداری حاکم بر این مجموعه اجازه خروجی را نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست بررسی طرح جامع و تفصیلی شهرهای لنجان اظهار کرد: امروز به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری ها جریان نقدینگی در این مجموعه وجود ندارد و شهرداری ها به جریان های غیر نقدی وابستگی پیدا کرده اند و بسیاری از مشکلات و مسایل در شهرداری ها با کمک اداره کل راه و شهرسازی قابل حل است.

وی افزود: بایدتوجه داشت بسیاری از مسایلی که در حوزه سرمایه گذاری در شهرها و شهرداری ها وجود دارد درگیر مسایل پیمانکاری شده و صرفا نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم و به نظر می رسد وقتی در حوزه صنایع ستاد تسهیل صنعت تشکیل می شود تا مشکلات صنایع مورد بررسی و مرتفع شود نیاز است ستادی نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برای رفع مشکلات شهرداری های استان تشکیل گردد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: از سوی دیگر باید گفت در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان کارشناسان بسیار خوبی مشغول به فعالیت هستند اما بروکراسی اداری حاکم بر این مجموعه اجازه خروجی لازم را نخواهد داد و در مواقع مختلف شاهد استعلامات متعدد هستیم که روند کار را بسیار کند کرده و حتی شاهد هستیم یک پرونده در حدود سه سال است که در چرخه استعلامات قرار داشته و همچنان مشکل آن مرتفع نشده است.

وی ادامه داد:با توجه به وجود ۱۰۷ شهر در استان اصفهان اگر تصمیم داریم مشکلات شهرها و شهرداری های استان اصفهان را مرتفع کنیم باید در کنار همکاری صمیمانه با یکدیگر بروکراسی اداری حاکم بر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان کاهش داده شود و برنامه زمانبندی برای پرونده ها در نظر گرفته شود.

محمدی اضافه کرد:در گذشته بسته بودن طرح جامع، طولانی بودن زمان تهیه و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی، دخیل نبودن شهرداری و شورای شهر در تهیه این طرح ها و ...از جمله مشکلاتی بود که در تهیه و تدوین این طرح‌ها وجود داشت و امیدواریم با اصلاح این روند و تغییر نگاه در بازنگری طرح های جامع با رویکرد آمایش شهری و به صورت مسئله محور شاهد تدوین طرحی انعطاف پذیر و با آینده نگری برای شهرها و با مشارکت همه ذی نفعان باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت و نقش طرح های جامع به نظر می رسد برای تهیه این طرح باید از مشاوران بومی و خبره شهر انتخاب صورت گیرد که خوشبختانه طبق گزارشات ارایه شده نگاهی که وزرات راه و شهرسازی در این طرح دارد، نگاه مسئله محور و آمایش شهر است و این خواسته مهم شهرداری ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم طرح های جامع شهرهای شهرستان لنجان با این رویکرد تهیه و تدوین شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح جامع شهرداری زرین شهر نیز نیازمند بازنگری است امیدواریم برای این امر برنامه زمانبندی اعلام شود و هر چه زودتر بازنگری این طرح را در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 344688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.