تعظیم اروپا به زیدان و رئال مادرید/ قهرمانی با همکاری کاریوس

تیم فوتبال رئال مادرید با برتری ۳ بر ۱ مقابل لیورپول ضمن هتریک، برای سیزدهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب بین رئال مادرید و لیورپول از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران در شهر "کیف" اوکراین برگزار شد که رئال مادرید توانست با نتیجه بر یک پیروز این مسابقه باشد و ضمن هتریک برا سیزدهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. شرح این دیدار را در ادامه می خوانید:

ترکیب دو تیم:

در تیم رئال مادرید ناواس درون دروازه بود و کارواخال، راموس، واران و مارسلو چهار مدافع این تیم را تشکیل می دادند. کاسمیرو، کروس و مودریچ ۳ هافبک رئال و ایسکو پشت سر رونالدو و بنزما در خط آتش تیم زیدان بودند.

اما در لیورپول که امشب برای هشتمین بار فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کرد کاریوس درون دروازه ایستاد و رابرتسون، آرنولد، لوورن و ون دایک چهار مدافع این تیم بودند. خط هافبک لیورپول را در این دیدار میلنر، هندرسون و واینالدوم تشکیل می‌دادند و مثلث صلاح، مانه و فیرمینو مطابق انتظار در خط حمله لیورپول حضور داشتند.

شرح نیمه نخست:

نیمه نخست این دیدار در حالی آغاز شد که لیورپول با عطش فراوان به دنبال گلزنی بود و با تسلط بیشتر بر توپ و میدان موفق شد به چند موقعیت بسیار خوب برسد که البته با درخشش ناواس تبدیل به گل نشد.

اما مهم‌ترین اتفاق این دیدار در اواسط نیمه نخست اتفاق افتاد جایی که محمد صلاح در برخوردی که با راموس داشت از ناحیه شانه مصدوم شد تا با چشمانی اشکبار جای خود را به لالانا دهد. نکته جالب توجه اینکه دقایقی بعد نیز کارواخال‌، دفاع راست رئال مادرید از ناحیه زانو مصدوم شد و او هم مانند صلاح با چشمانی اشکبار با ناچو تعویض شود.

نیمه نخست در حالی به پایان رسید که پس از این دو مصدومیت سرعت بازی به شکل قابل توجهی کاهش یافت و رئال مادرید بازی را در دست گرفت. رئال در آخرین دقایق نیمه نخست نیز توسط بنزما به گل رسید اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید این گل را مردود کرد.

دو تیم بدون گل به رختکن رفتند تا زیدان و کلوپ تفکرات خود را برای نیمه دوم به بازیکنان انتقال دهند.

شرح نیمه دوم:

رئال مادرید که از اواخر نیمه نخست بازی را در دست گرفته بود نیمه دوم‌ را هم خوب آغاز کرد و در دقیقه ۵۱ البته به طور اتفاقی و روی اشتباه کاریوس، دروازه بان لیورپول به گل رسید. لیورپول که به شکل عجیبی عقب افتاده بود خیلی زود توانست به بازی بازگردد و در دقیقه ۵۵ مانه گل تساوی را روی یک ضربه کرنر به ثمر رساند.

پس از این گل رئال دوباره به بازی تسلط پیدا کرد و توپ و میدان را در دست گرفت. شاگردان زیدان که بازی روان و خوبی را به نمایش گذاشته بودند تنها ۹ دقیقه بعد از گل تساوی لیورپول اینبار با ضربه قیچی برگردان گرت بیل به شکلی بسیار زیبا دوباره پیش افتادند.

در ادامه تلاش لیورپول برای زدن گل تساوی با دفاع منسجم رئال مادرید ناکام بود تا اینکه گرت بیل در دقیقه ۸۳ روی یک شوت و البته اشتباه کاریوس گل سوم را هم‌ به ثمر رساند تا رئال با برتری ۳ بر یک برای سومین بار پیاپی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

شرح گل ها:

۰-۱ (دقیقه ۵۱- رئال مادرید)- کاریوس در حالی که توپ را مهار کرده بود قصد داشت توپ را برای مدافع پرتاب کند که در میانه راه بنزما با اثر زیرکانه‌ای که روی توپ گذاشت توپ را به سمت دروازه لیورپول منحرف کرد و گل اول بازی به شکل عجیبی به ثمر رسید.


۱-۱ (دقیقه ۵۵- لیورپول)- ارسال کرنر لیورپول به تیر دور با ضربه سر لوورن همراه شد و در چند قدمی دروازه این مانه بود که گل تساوی را به ثمر رساند.


۱-۲ (دقیقه ۶۴- رئال مادرید)- در حالی که رئال روی دروازه لیورپول خیمه زده بود ارسال مارسلو از سمت چپ با ضربه قیچی برگردان بیل از نزدیکی خط محوطه جریمه همراه شد تا دروازه لیورپول اینبار به شکلی فوق العاده زیبا باز شود.

۱-۳ (دقیقه ۸۳-رئال مادرید)- شوت از راه دور بیل و اشتباه کاریوس در دریافت توپ در دقیقه ۸۳ گل سوم رئال مادرید را وارد دروازه لیورپول کرد.

کد خبر 344676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.